Yahoos nye logo får slakt før den engang er vist frem

Ekspertene tviler på resultatet blir bra.

For en uke siden erklærte Yahoo at de ville lansere en helt ny logo, men at den ikke ville avdukes før den 4. september. I mellomtiden viser de frem en ny logo hver dag på sin Tumblr-side, og før tiden er inne vil de ha vist frem 30 ulike designforslag, før den endelige logoen vises frem. 

Mange skeptikere

Et morsomt PR-stunt i seg selv, men mange kritikere er skeptiske til den kommende logoen. Yahoo har nemlig sagt at de har tenkt til å beholde både lillafargen, utropstegnet på slutten og joddlingen som pleier å bli sunget i Yahoo-reklamer. Så hva er det egentlig igjen å endre på, annet enn teksttypen, spør kritikere.

Designeren Ben Terrett skriver for eksempel at "det er umulig å se hva Yahoo vinner på ved å beholde utropstegnet og den lilla fargen".

Lag en logo selv

Generatoren er ganske begrenset.
Generatoren er ganske begrenset.Foto: Yelvetica

For å illustrere problemet Yahoo må takle, har en lystig fyr laget en logo-generator for Yahoo. Under fargevalg kan du kun velge lilla, og valget for om du vil ha utropstegnet eller ikke er låst til "ja". Dermed er det ikke stort annet du kan gjøre enn å endre teksttypen, og variere tekststørrelsen litt. 

Fikk du ikke med deg introduksjonsvideoen til Yahoo? 
Yahoo endrer logo, men vil ikke vise den frem »

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen