Yahoo prøver søkebaserte annonser

Yahoo-selskapet Overture vil snart tilby annonsører å vise grafiske annonser på nettsider som har relevant innhold. Vi ser alltid etter måter vi kan forbedre våre tjenester på, uttalte Yahoos talsperson, Gaude Perez til eWeek. Det er flere ting vi tenker på å gjøre, inkludert tester vi nå gjør for å plassere sponsede linker i en grafisk banner.

Testen kjører for øyeblikket kun på Yahoos egne sider, og reklamene er dynamiske. Først er de et bilde, og blir senere gjort om til tekstannonser. Yahoo ønsker ikke å kommentere hva selskapet planlegger med de nye annonsetypene.

Dette betyr at begge de store leverandørene nå vil tilby bildeannonser. Denne uken kunngjorde Google at de også vil tilby animerte annonser og kostnader basert på antall ganger annonse blir vist.

Kilde: eWeek

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen