VIP-service fra Olympus

Olympus liker å skryte av at de er best på service i Norge, og det kan meget godt hende, selv om vi ikke har testet akkurat dette. At VIP-servicen de nå lanserer for alle eiere av Olympus E-3 og E-30 er i toppsjiktet, har vi imidlertid ingen som helst vanskeligheter med å tro på.

Dette skal E-3 tåle, men gjør det ikke det er du likevel trygg.
Dette skal E-3 tåle, men gjør det ikke det er du likevel trygg.
Beauty is not only chassis deep.
Beauty is not only chassis deep.

Fra og med mai 2009, altså for en måned siden, vil alle eiere av de to aktuelle kameraene tilbys følgende, vel og merke dersom kameraet ikke er kjøpt i utlandet eller er EU-modell kjøpt i Norge:

  • Dersom kamera, blits eller objektiv skulle få behov for service eller vedlikehold kontaktes Olympus Norge direkte på tlf 23 00 50 50. Dette gjelder alt naturlig tilbehør til kamera, så lenge kunden eier et E-3 eller E-30.
  • Innen 24 timer, gitt at Posten klarer det, vil kunden motta en eske med tilsvarende låneutstyr fra Olympus, samt en ferdig frankert postlapp. Kameraet som skal til service kan dermed sendes til Olympus med en gang, uten forsinkelser eller kostnader for kameraeieren.
  • Når kameraet er mottatt hos Olympus, vil eieren motta en SMS med sporingsinformasjon for reperasjonsprosessen, slik at man kan holde øye med den på nett.
  • Mens kameraet er til reparasjon vil eventuelle feil bli utbedret og kameraet vil bli renset, kalibrert og utstyrt med den nyeste programvaren.
  • Når reparasjonen er utført returnerer Olympus kameraet i den samme esken, og når kunden har mottatt sitt eget kamera returneres lånekameraet med ny ferdigfrankert postlapp.
  • Denne tjenesten er i utgangspunktet kun tilgjengelig i Norge, men for medlemmer i Olympus E-Masterprogram vil den også være tilgjengelig internasjonalt.

Det er verdt å merke seg at Olympus har god service også for folk som ikke har E-3 eller E-30, og de garanterer blant annet en reparasjonstid på maksimalt 21 dager for alle kameraer, fra Olympus Norge mottar det, til de sender det fra seg igjen i reparert tilstand.

Kommentarer (9)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen