Ville du kjøpt en 3D-laptop?

Det å bygge 3D-funksjonalitet inn i en TV eller PC har visse svakheter. Det er dyrt å produsere skjermene, det er lite tilgjengelig 3D-innhold og du må fortsatt bruke briller. I tillegg kommer usikkerheten om hvorvidt det kan være skadelig for øynene å se for mye 3D.

LG har likevel klokkertro på den revolusjonerte 3D-teknologien, og vil ifølge Reuters satse veldig tungt på dette i årene som kommer, både på TV, PC/laptop og mobile enheter.

Denne uken lanserte LG tre nye laptop-er med slik funksjonalitet på det sørkoreanske markedet, og prisene viste seg å være om lag 20 prosent høyere enn en tilsvarende laptop uten 3D-funksjonalitet. Allerede til neste år satser produsenten på å selge én million laptop-er med støtte for 3D.

Innen 2015 satser LG på å ha solgt hele 13,8 millioner laptop-er med 3D-funksjonalitet. Selskapet mener vi bare så vidt har sett starten på 3D-revolusjonen som begynte med kassasuksessen Avatar på kino, samt nye 3D-TV-er beregnet for hjemmebruk.

- Nå som mer 3D-innhold har blitt tilgjengelig nyter kundene denne nye opplevelsen, og vi tror at det vil drive veksten videre for 3D-PC-markedet, sier Harrison Park i LG ifølge Reuters.

Flere eksperter på området hevder etter sigende at 3D kan slå bedre an på laptop-er og mobile enheter enn 3D-TV-er som brukes av flere samtidig. Årsaken skal være at man stadig må bruke 3D-briller, og at det taler til fordel for 3D-produkter som brukes av én person om gangen.

Den sørkoreanske produsenten håper de kan skaffe seg et fortrinn ved å satse tungt på 3D-laptop-er nå, men de er ikke alene om å satse på dette området. Flere andre produsenter har allerede lansert laptop-modeller med 3D.

Kilde: Reuters (via IT Avisen)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen