Vil la deg handle direkte i annonsene

Vil la deg handle direkte i annonsene

Dansk selskap vil endre måten du handler på nett og på mobilen.

Atosho er navnet på et nyetablert, danskeid selskap som har visjoner om hvordan handel på Internett bør foregå. Selve ordet "Atosho" er en blanding av "atomised" og "shopping" – og det er nettopp fragmentert handel bedriften ønsker å fremme med sin forretningsmodell.

Ved å ta i bruk Atosho kan et firma eller en nettbutikk la kunder handle direkte når de ser en reklame eller annonse for et av produktene sine på andre nettsider.

Hvis du trykker på reklamen som benytter seg av Atoshos plattform, åpner et kjøpevindu seg med det samme foran nettstedet, fremfor å sende deg avgårde til en ny side. Dermed kan du kjøpe et relevant produkt umiddelbart, uten å forlate nettsiden du befinner deg på.

Se eksempler på dette på Atoshos nettsted.

– Skaper verdi for alle

Atosho kaller muligheten for direktekjøp MicroShop. Med denne modellen kan både butikker og nettsider meprodukter d annonser få betaling ved at de deler inntekten fra salget. Atoshos rolle er å sørge for at selve betalingsplattformen er tilgjengelig og sikker i bruk.

Det danskeide selskapet mener at en slik økonomisk modell, der lesere kan kjøpe relevante direkte på nettsider de bruker, er unik og skaper verdi. Ifølge dem fører dette til et økosystem som alle parter tjener på i lengden.

Bytter ut gamle modeller?

Ideen til Atosho forsøker å bytte ut gammeldagse modeller på nettet. Det er vanlig at nettsider med reklamer får betaling etter hvor mange visninger eller klikk de klarer å skape, men med Atoshos forretningsmodell skal selgeren av et produkt bare betale hvis det blir gjennomført en handel. Ved en handel betaler selgeren et gebyr som deretter deles mellom Atosho og hjemmesiden som viste annonsen.

Annonser med innebygde nettbutikker er ikke det eneste Atosho tilbyr. Næringsdrivende har også muligheten til å sende kunder videre til nettbutikker på mobilen hvis de for eksempel skanner en QR-kode i en butikk eller i et blad.

Se videoen nedenfor som forklarer hva Atosho går ut på.


Kommentarer (2)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen