Vi liker Tele2 best

Det er den årlige Norsk Kundebarometer-undersøkelsen som har kåret mobiloperatørene vi er mest og minst fornøyde med. Nå er det på ingen måte alle av operatørene som er med på listen, de undersøkte selskapene er kun Telenor, Netcom, Chess og Tele2.

Alle de fire mobilselskapene får mellom 71 og 75 poeng, det vil si at de havner i smilefjeskategorien "tilfreds". 80-89 poeng betyr at kundene er veldig tilfredse, 60-69 poeng gir "likegyldig/misfornøyd", mens den dårligste scoren ligger mellom 50-59 poeng og heter "klart misfornøyd". Der finner vi selskaper som NSB, McDonalds og Dagbladet.

På topp blant operatørene finner vi Tele2, med 74,5 prosent. Nederst ligger Netcom, som falt 0,7 poeng fra fjorårets undersøkelse til 71,3.

Både Telenor og Tele2 hopper kraftig opp på poengskalaen i forhold til fjoråret, med hhv. 3,8 og 5,3 poeng mer.

Tele2 74,5 69,2 5,3
Chess 73,4 73,9 -0,4
Telenor 73,3 69,5 3,8
NetCom 71,3 72,0 -0,7


Norsk Kundebarometer er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI, og fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører. Basert på en årlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB altså kommet fram til hvordan vi nordmenn liker mobiloperatørene våre.

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen