(Bilde: vidFlow/montasje)

– Vi vil være MTVs digitale arvtaker

Det er ambisjonen til den norske musikkvideotjenesten VidFlow.

Denne uken ble den norske vidFlow lansert, en tjeneste som byr på musikkvideokanaler til mobil, nettbrett og etter hvert også på web.

I forrige uke la musikktjeneten WiMP ut 75 000 musikkvideoer i sin tjeneste, og nektet samtidig VidFlow å ha lansering på Øyafestivalen, ifølge NRK. Ingen av delene ser imidlertid ut til å bekymre gründer Nassir Achour, som vi har snakket med.

– Det er ikke noe nytt at musikkvideoer i seg selv er å finne flere steder, hos YouTube og haugevis av andre nettsteder – samt nå også i WiMP. vidFlow rendyrker musikkvideoen på en måte ingen andre digitale tjenester gjør. Vi vil være den tjenesten du setter på når det er musikkvideoer du er ute etter, sier Achour til Teknofil.no

Inspirert av MTV

Foto: vidFlow

På 80- og 90-tallet var Music Television (MTV) en rendyrket musikkanal, ikke en reality-seriekanal. For datidens ungdom var dette den beste måten å oppdage ny musikk på. vidFlow sier de vil prøve å gjenskape den følelsen.

– Vi ønsker å være MTVs digitale arvtaker, og en anerkjent internasjonal tjeneste, sier Achour.

– Siden digitaliseringen av musikk først begynte, har tilgjengelighet vært en avgjørende suksessfaktor for tjenester som Napster, Spotify og YouTube. Nå som det aller meste av innholdet er tilgjengelig digitalt handler det om bruk av dagens digitale verktøy for å rydde opp i innholdet. Med en god brukeropplevelse og organisering av innholdet, kan vi igjen gjøre det enkelt å se timevis med musikkvideoer av gangen, sier han videre.

Achour sier også at de for øyeblikket at rundt 50 000 videoer i sin samling, og det vil komme 30 000 nye videoer innen noen uker. Dette er videoer fra de store plateselskapene, men etter planen skal vidFlow etter hvert også få videoer fra flere hundre uavhengige plateselskaper.

50 000 gratis musikkvideoer

I appen kan du enten søke etter en artist eller en låt, eller velge en av de mange kanalene innenfor ulike sjangre.

Tjenesten er i utgangspunktet gratis. Velger du dette alternativet, får du imidlertid se reklame, og enkelte funksjoner er sperret. Blant annet kan du ikke hoppe fritt til neste spor i kanalene. Achour forteller imidlertid at Premium-utgaven, som både fjerner reklame og åpner alle funksjoner, koster 69 kroner per måned. Vi fikk riktignok opp 77 kroner per måned som pris i appen.

Last ned: Android / iOS (gratis/Premium 77 kroner per måned)

WiMP har kommet i splitter ny utgave til iOS
Lar deg se 75 000 musikkvideoer i HD »

(Kilde: -)

 

 

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen