Verdens ti hotteste nettsider

Det er bransjebladene Adweek, Mediaweek og Brandweek som har satt sammen listen over 2007s beste nettsider

10. imeem.com

Denne nettsiden er kanskje ikke spesielt godt kjent i Norge, men er svært populær i USA. Imeem er en musikktjeneste rettet mot ungdom, hvor brukerne kan dele musikk med hverandre.

Unike brukere: 1,6 millioner.
Vekst i brukere: 143 prosent.

9. Digg.com

Digg er et nettsted dedikert til å finne fram til det beste innholdet på nettet. Brukerne stemmer fram sine favorittartikler og –nyheter, alt fra det siste om Irak-krigen til de morsomste veiskiltene i USA.

Unike brukere: 4,1 millioner.
Vekst i brukere: 154 prosent.

8. Discovery.com

Mens TV taper stadig flere seere til internett, er det noen av kanalene som klarer å dra nytte av folks endrede medievaner.

Med full-lengde videoer av flere av kanalens serier tilgjengelig, mulighet for seerne å lage og laste opp sine egne videoer og dokumentarer og mye annet godt innhold, viser Discovery vei for resten av TV-verdenen.

Unike brukere: 5,4 millioner
Vekst i brukere: 23 prosent.

7. FunnyOrDie.com
Denne humorbloggen gir deg sketsjer fra både kjente og ukjente komikere, og er ett av få eksempler på at Hollywood har skjønt internetts potensial.

Will Ferrells 2,5 minutters lange sketsj ”The Landlord” ble sett over 40 millioner ganger på siden, og startet et skred av høykvalitets videoer på FunnyOrDie.

Unike brukere: 1,9 millioner brukere.
Vekst i brukere: Ukjent.

6. Veoh.com
Videosiden har skaffet seg avtaler med selskaper som NBC og Paramount Pictures, og ligger et hestehode foran ulike YouTube-wannabes.

Med innhold som varierer fra mat og helse til mote, TV-klipp og humorsketsjer blir Veoh sett på som et seriøst alternativ til det mye omtalte Joost Internett TV.

Unike brukere: 2,5 millioner.
Vekst i brukere: 253 prosent.

5. Disney.com
Nok en av gigantene tar internet på alvor, og Disney har redesigned hele sin nettportal. Som belønning har de sett besøkstallene gå til himmels, det samme gjelder tiden både barn og foreldre bruker inne på siden.

Her har barna fått sin egen nettverksløsning, og med kjøpet av den virtuelle verdenen ”ClubPenguin” får Disney enda bedre tak på verdens barn.

Unike brukere: 13,8 millioner.
Vekst i brukere: 28 prosent.

4. TMZ.com
Sladder, sladder og enda mer sladder. Kjendiser er populært lesestoff, og med framveksten av kamera- og videomobiler har det blitt enkelt å kapre idolene på film, enten de vil eller ei.

Britney, Paris og Lindsays feilskjær på byen gir TMZ massevis av brukere og sidevisninger.

Unike brukere: 9,0 millioner.
Vekst i brukere: 101 prosent.

3. YouTube.com
Videosiden YouTube er faktisk bare 2,5 år gammel, men det føles som om nettsiden har fôret nettsurfere med morsomme kattevideoer og jackass-stunt mye lengre.

YouTubes suksess har brakt med seg både søksmål fra innholdsgiganter som Viacom, og en hærskare av etterapere. Men fortsatt er de gamle eldst.

Unike brukere: 51,4 millioner.
Vekst i brukere: 110 prosent.

2. MySpace.com

Alle ut på interett – MySpace gir hver enkelt av oss mulighet til å formidle siste hjemmesnekra låt, tanker og ideer på sine bloggsider. Med hele 60 millioner brukere som krangler, flørter og utveksler informasjon er MySpace en av verdens største community-side.

Unike bruker: 59,7 millioner.
Vekst i brukere: 30 prosent.

1. Facebook.com
Vennesiden har spredt seg som ild i gress, og alt fra gamle venner fra barneskolen til politiske partier er å finne på nettstedet.
Siden lar deg nå også legge til program utviklet av andre, og tjenester som filmrangering, vampyrbiting og bokhyller kan legges til profilen din.

Unike brukere: 16,5 millioner.
Vekst i brukere: 110 prosent.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen