Ventelo kjøper 15 000 kunder

Ventelo og BKK offentliggjør i en pressemelding at 11 500 bredbåndskunder på privatmarkedet, 3 500 bredbåndstelefoni og rundt 200 bedriftskunder flyttes over til Ventelo. Selskapet har tidligere kjøpt kundeporteføljer av mindre aktører som MTU og DirectConnect. Med dette oppkjøpet, og god vekst i eksisterende virksomhet, forventer Ventelo økte markedsandeler. Selskapet har et uttalt mål om å bli den største utfordreren i det norske telekom-markedet.
- Det å være liten og levere signaler over Telenors kobbernett er ofte dårlig butikk, og det er få som klarer dette over tid. Dette er et krevende marked, og skala i volum og økonomi er viktige elementer. Vi skal utnytte stordriftsfordelene i konsernet og ta markedsandeler. Det er bakgrunnen for at vi tidligere har kjøpt porteføljer av mindre aktører som MTU og DirectConnect, og at vi nå kjøper kundeporteføljen av BKK, sier konsernsjef Stig Herbern i Ventelo.
- Dette salget er planlagt over tid og er i tråd med vår videre strategi. Vi selger fordi vi ikke oppnår stor nok skala til å betjene ADSL-kundene på en kostnadseffektiv måte. Vår kundeportefølje på ADSL-teknologi var av interesse for flere aktører. Ventelo er en stor, nasjonal leverandør som satser betydelig på dette segmentet, og vi er overbevist om at kundene vil oppleve Ventelo som en god leverandør, sier viseadministrerende direktør Owe Hagesæther i BKK Marked.
Eksisterende BKK-kunder vil få nærmere informasjon om overgangen til ny leverandør de nærmeste dagene, men vil formelt sett bli overført til Ventelo i løpet av neste halvår.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen