Vekst for mobilspill

 Årsaken til at mobilspill ikke har bredt om seg raskere enn tilfellet er i dag er angivelig at det er vanskelig å få tak i spillene. Det viser en markedsundersøkelse fra Informa Telecoms and Media.

Tidligere ble dårlig kvalitet trukket frem som den største demperen på spillmarkedet. Men mye er skjedd, og mange av spillene som tilbys i dag er av god kvalitet. – Men det vet ikke de potensielle kundene, rett og slett fordi de ikke oppdager spillene, sier mannen bak markedsanalysen, analytiker Chris Coffman.

- De 5 prosentene som laster ned og spiller mobilspill i dag er ikke nok til å drive veksten i markedet videre. Derfor må operatører, innholdstilbydere og andre i dette økosystemet jobbe på lag for å gjøre spill mer attraktivt for de resterende 95 prosentene, sier Coffman.

Rapporten peker også på at det er en viss fremgang å spore. – En del operatører er blitt flinkere til å tilby kvalitetsspill og markedsføre nedlastingstjenestene. Det er også kommet mer fleksible betalingsmodeller.

I følge analysen vil det i 2011 globalt bli omsatt mobilspill for 7,2 milliarder dollar.

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen