Utnytter ikke smarte muligheter

Stadig flere velger å kjøpe seg smarttelefon. Likevel er det mange som ender opp med å kun bruke telefonens basisfunksjoner som SMS og vekkerklokke, skriver Mobilsiden.dk.

I følge tall fra Danmarks Statistik, er dette fortsatt to av de mest brukte mobilfunksjonene i landet, selv om det selges stadig flere smarttelefoner.

I næringslivet opplever man også at de ansatte sliter med å ta i bruk funksjoner og muligheter når bedrifter utstyrer sine arbeidsmaur med smarttelefoner.

Den danske teleanalytikeren John Strand sier at mange bedrifter glemmer å lage en strategi for hvordan de ansatte skal bruke sine nye og avanserte telefoner. Resultatet er at mange av funksjonene ikke tas i bruk.

– Må ha egne programmer

Torben Rune fra det danske konsulentfirmaet Netplan mener at smarttelefoner strengt tatt ikke har den store verdien før bedrifter tar de aktivt i bruk og tilpasser de selskapets egne behov. Han mener at bedriftene må begynne å lage egne applikasjoner.

I tillegg synes han bedrifter bør "utdanne" sine egne ansatte i å bruke smarttelefoner.

– Det er ikke bare å stikke en ny mobil i hånden på en ansatt. Man bør utdanne noen få superbrukere i bedriften, og gi dem ansvaret for å lære opp resten av de ansatte, sier han til Mobilsiden.dk.

(Kilde: Mobilsiden.dk)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen