Nettmøte
Catharina Kokkim fra Canal Digital svarer på dine spørsmål førstkommende torsdag. (Bilde: Canal Digital)

– TV2 har fått samme tilbud som alle andre

Hvorfor blir kanaler fjernet, uten at prisen blir redusert?

Norges største TV-distributør, Canal Digital, stilte i dag til nettmøte.

Selskapet har den siste tiden blant annet vist oss den nye kommende tjenesten T-We. Med den nye tjenesten er det du som har kontrollen over hva du ønsker å se, og ikke minst når. Gikk du glipp av en episode av favorittserien din, kan du ved hjelp av T-We, enkelt gå inn i arkivet og se den tapte episoden.

I tillegg har også den pågående krangelen mellom Canal Digital og TV 2 fått mye oppmerksomhet. Per i dag vil du miste TV 2 Bliss, TV 2 Nyhetskanalen eller TV 2 Filmkanalen den 23.november dersom de to partene ikke kommer til en enighet.

Her er noen av spørsmålene som ble tatt opp:

  • Hvor kjapp og hvor mye innhold er det i den nye tjenesten T-We?
  • Kommer det mange nye filmer i HD på T-We?
  • Hva kommer T-We til å koste?
  • Ligger det ann til en løsning mellom dere og TV 2?
  • Det kommer snart nye dekodere, hva er nytt?
  • Hvilken teknologi ligger bak nettet deres?
  1. Canal Digital GO

    Spørsmål fra Arne H.L:

    Canal Digital Go via dekoder har et søkesystem som er komplett ubrukelig, å søke opp en bestemt fil er nesten umulig. Vil det bli noen forbedring i dette?

    Svar:
    Hei Arne.

    Når vi lanserer T-We tjenestene våre så kommer vi også med en forbedret søkemotor som vi håper vil gjøre det enklere å finne innholdet du er ute etter.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:08
  2. Flere MTV-kanaler

    Spørsmål fra Eirik:

    Hei, kan dere legge til de andre MTV-musikkanalene, og spesielt MTV Dance i Valgfri grunnpakke?

    Svar:
    Hei Eirik.

    Vi vurderer hele tiden kanaltilbudet, og også flere musikkanaler. Vi kan imidlertid ikke si noe nærmere om akkurat denne kanalen pr nå.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:09
  3. T-We til xbox

    Spørsmål fra Håvard:

    Har dere vurdert å få inn T-We til xbox 360 eller noen andre lignende tjenester som f.eks canal digital Go?

    Svar:
    Hei Håvard.

    Vi ser alltid på muligheter til å distribuere innholdet vårt via ulike plattformer men vi har ingen konkrete planer i øyeblikket for XBox 360.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:11
  4. Krangel om pris på Zebra.

    Spørsmål fra Fredrik Guldvog:

    Dere sier i media at konflikten mellom dere og Tv2, som resluterte i at Tv2 Zebra ble fjernet for kabelkundene at dette skjedde for at dere tenker på kundene deres som da hadde måtte betale mer om Tv2 Zebra fortsatt skulle finnes i deres kanaltilbud.

    Når dere da fjerner Zebra. Hvorfor slår dere ikke av på prisen?

    Skal dere bruke pris som argument og at Zebra koster mye å ha i utvalget deres. Da burde det bare mangle at dere også viser dette med å senke prisen de kronene Tv2 Zebra i følge dere har kostet meg å ha tidligere.

    Ellers veldig fornøyd med mulighetene dere har kommet med for fritt kanalvalg. At dere velger å ta godt betalt for å gjøre disse endringene tok bort litt av gleden ved det som så ut som et glimrende tilbud desverre. Men en god start, det er det!

    Svar:
    Hei Fredrik. Med den nye grunnpakken har alle anledning til å erstatte kanaler som eventuellt forsvinner fra tilbudet. Vi jobber også aktivt for å øke utvalget av valgfrie kanaler. Når det gjelder TV2 spesielt så er vi fortsatt i forhandlinger, og vi har nå lagt frem et tilbud som vi håper vil føre til videre dialog og at vi finner frem til en enighet om TV2s nisjekanaler. Flott at du syns tilbudet er bra. Dersom du sikter til gebyr ved endingene, så gjør jeg oppmerksom på at det koster 19 kroner per endring, og ikke per endring av kanal. Det koster ikke noe å velge kanaler første gang. Hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:12
  5. Opptak fra T-We?

    Spørsmål fra Knut-Erland Brun:

    Hei
    Jeg antar at de nye dekoderne også tilbyr opptak av programmer og serier. Men blir det mulig å gjøre opptak fra sendinger som ligger i T-We? Hvis jeg for eksempel halvveis uti en dokumentar finner ut at jeg har lyst å se den på nytt om noen uker, blir det mulig hente det fram fra T-We og ta det opp?

    Svar:
    Hei. Dette er ett spørsmål om rettigheter. Ved lansering vil det ikke være mulig å ta opp når dekoderen er i tidsforskyvet modus. /Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 12:14
  6. Spam

    Spørsmål fra Kunde som ikke ønsker å involveres i kranglinga:

    Er det nødvendig å spamme kundene sine med så vannvittig mange e-poster om TV2-saken? Kan dere ikke i stedet ta krangelen internt og informere oss når dere er ferdige?

    Svar:
    Heisann. Vi beklager hvis du føler at vi spammer dere med informasjon om TV2 saken. Vi får mange henvendelser fra kunder som etterspør informasjon, særlig i ly av det som skjer i andre kanaler, blant annet media. Dette gjør at vi har sett oss nødt til å holde dere oppdatert på hva vi gjør for å forsøke å finne en løsning på denne saken.

    Med hilsen
    Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:15
  7. Lansering

    Spørsmål fra Erling:

    Når kommer T-We?

    Svar:
    Hei Erling.

    T-We er planlagt lansert mot slutten av første kvartal neste år.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:16
  8. CD VS TV2

    Spørsmål fra Gunnar Stavenrom:

    Hvordan kan Canal Digital som seriøs aktør i tv-markedet i dag,tillate seg å skrive et brev til mangfoldige tusen mennesker med tittelen: TV 2 ønsker ikke valgfrihet - Dette er en tilnærming som fornærmer folk.
    Alle skjønner At Cd vs Tv2 er konkurenter ,og at TV2 med sitt sumo tilbud , blir skadelidende med dette. Men et slikt brev med en slik underliggende tone,der dere skal sverte Tv2 er vel litt vel barnslig. Å ikke helt proffesjonellt vel? ;)

    Svar:
    Hei Gunnar. Vi beklager hvis dette brevet ble mottatt på en slik måte. I ly av den utviklingen som har vært i TV2 saken blant annet i media, og gjennom informasjon fra TV2 mente vi det var riktig å informere kundene våre om vår side av saken og forsøke å forklare hvorfor dette er viktig både for oss og dere.

    Vi håper vi klarte også å rette opp dette nå når vi har lagt et godt tilbud på bordet til TV2, som illustrerer hva slags summer dette er snakk om.

    For ordens skyld. Vi gjør ikke dette for å sverte TV2. Vi ønsker å kunne tilby alle TV2 sine kanaler til våre kunder, men ikke for enhver pris. Nå har vi strukket oss langt for å møte TV2s viktigste krav, men forhandlingene krever at begge partene ønsker å forhandle. Vi er trygge på at vi kommer til å finne en god løsning sammen med TV2.

    med hilsen
    Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:21
  9. sci-fi

    Spørsmål fra JonT.:

    Nårtid kommer dere med egen sci-fi-canal?

    Eller er dere bare ikke klar over hvor mange sci-fi'ere vi er?

    Den første tilbyderen får mine penger!

    Svar:
    Hei Jon
    Vi vurderer hele tiden kanaltilbudet, og i den sjangeren du etterlyser. Vi kan imidlertid ikke si noe nærmere om evt nye kanaler i denne sjangeren pr dags dato, men tar ditt innspill videre.

    Mvh Aksel, Canal Digital Kabel TV.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:21
  10. T-We

    Spørsmål fra Kjetil:

    Jeg lurer på hva T-We vil komme til og koste, og finnes det forskjellige pakker du kan velge mellom?

    Svar:
    Hei
    Dette er ikke endelig besluttet enda, men vi vil ligge på konkuransedyktig nivå i forhold til lignende tjenester. Mer informasjon om dette kommer så snart det er klart..

    Mvh Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 12:22
  11. IPv6

    Spørsmål fra Tore Anderson:

    Get har allereie gjort IPv6 tilgjengeleg for sine kundar med internett via fjernsyns-kabelen, når vil Canal Digital fylgje etter?

    Svar:
    Hei

    Før sommeren startet vi med en prøvetjeneste der kunder som ønsker IPv6 kan melde seg på for å få tildelt IPv6 adresser. Denne prøvetjenesten er foreløpig tilgjengelig for noen utvalgte kunder i Oslo sentrum og i Arendal, men vil etterhvert utvides til hele landet. Se https://kabel.canaldigital.no/ipv6/

    Mvh
    Arne
    Besvart: 1. nov. 2012 12:22
  12. TV-2

    Spørsmål fra Arild Mellum:

    Hei:
    Kan dere ikke bare slette reprisemøkka til TV-2 (nisjekanalene)
    Hilsen Arild

    Svar:
    Hei Arild. Det er en fare for at TV2 kanalene forsvinner 23. november. Men vi jobber med å få på plass en god avtale. Tilbudet TV2 nå har fått fra oss innebærer at nisjekanalene ligger som valgfrie, og da vil du selv kunne velge om du ønsker å ha kanalene i din grunnpakke. Hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:23
  13. Info om nye T-We-dekoderenene?

    Spørsmål fra Erling:

    Hva blir nytt i de nye T-We-dekoderenene?

    Svar:
    Hei Erling.

    På selve dekoderen så blir det en bedre hardware med bl.a 8 tunere, kraftigere prosessor og støtte for WiFi. Dette betyr at man kan ta opp fra flere kanaler samt at den er klargjort for hjemmenett-tjenester. T-We tjenestene vil være mulighet for å starte programmer fra begynnelsen selv om man kommer hjem etter programstart, mulighet til å hente opp igjen programmer fra siste ukes sendeskjema samt forbedret filmleie og tv-arkiv tjenester for å nevne noe. Flere nettaviser har skrevet saker om disse tjenestene i løpet av den siste tiden - her kan du finne mer detaljert informasjon.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:25
  14. Valgfrie kanaler

    Spørsmål fra Kim Åge:

    Hei!

    Hvor langt har dere kommet i å kunne tilby valgfrie kanaler, uten å måtte ha en grunnpakke? Er veldig lite interessert i kanaler som TV2, TV Norge, TV3 og barnekanaler.

    Svar:
    Hei Kim. Vårt mål når vi startet forhandlingene i forhold til den endrede grunnpakken var mest mulig valgfihet. Så er det slik at resultatet kan sies å være et kompromiss. Kanalene som ligger i fast del av grunnpakken har til gjengjeld stillt med rettigheter som bidrar til økt valgfrihet enten ved å gi tilgang til flere valgfrie kanaler, eller valgfrihet i form av arkivløsninger (kommer med T-we), eller såkalt multiroom. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv,
    Besvart: 1. nov. 2012 12:27
  15. Bredbånd - student

    Spørsmål fra Andreas NN:

    Heisann, jeg og kameraten mine har lenge vært kunde hos dere og bruker da som oftest mest internett her. Nå idag synes jeg at prisen hos dere er ganske stive iforhold til de andre nettleverandørene. Kommer dere ikke til å tilby noe lignende som Nextgentel har da? Studentpriser? Har lenge ment at CD burde tilby noe slikt ettersom de andre konkurrentene har gode studenpriser.

    Kommer dere til og tilby noe lignende som dem i fremtiden?

    Svar:
    Hei
    Vi utvikler og evaluerer internett porteføljen vår fortløpende. Når det kommer til studentpriser så er ikke det noe som blir diskutert på nåværende tidspunkt.

    Mvh
    Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 12:28
  16. Canal Digital til Solveien 117 a,b,c i Oslo

    Spørsmål fra Signo Conrad Svendsen senter:

    hei,

    vi lurt på om at Signo Conrad Svendsen senter kan få Canal Digital???

    Svar:
    Hei
    Takk for din interesse! Vi skal få noen til å ta kontakt på denne adressen, slik at vi får avklart evt tilgang.

    Mvh Aksel, Canal Digital Kabel TV
    Besvart: 1. nov. 2012 12:30
  17. Hva blir utfallet på pris ved bortfall av TV2?

    Spørsmål fra Alex:

    Hei!

    Nå som TV2 blir borte, og som dere selv har informert har TV2 vært den som har mottatt absolutt mest av de 500 millionene dere bruker på sendinger. Hvordan vil dere bruke disse pengene som nå ikke vil gå til TV2? Jeg har ikke hørt noe snakk om reduksjon av pris, og heller ikke noe om utvidet utvalg i tv-kanaler? Regner med dere ikke forventer at kundene skal betale for et ekstra dyrt julebord i Canal Digital i år nå som kanalplanen krymper men prisen oppretholdes.

    Svar:
    Hei Alex. Foreløbig er målet å få på plass en avtale med TV2. Som vi også har kommunisert har vi lagt et godt tilbud på bordet til TV2, med ønske om å finne en enighet. Parallelt med dette jobber vi fortløpende med å utvidet innholdstibudet til dere kunder. Jeg kan love at pengene ikke går til et ekstra dyrt julebord hos Canal Digital Kabel-tv.

    Med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:32
  18. Usannheter til kundene av CD

    Spørsmål fra Rune Andersen:

    Hvorfor har Canal Digital markedsførst at det har pågått forhandlinger med TV2 i det siste. Hele det norske folk vet at CD ikke har sittet med noe og forhandlet de siste 6 ukene.

    Hva skal CD gjøre nå? Dere er nok nødt til å svelge den samme avtale som de andre distributørene har sagt ja til. Kostnaden tar dere selv for elendiig forhandlingsstrategi.

    Svar:
    Hei Rune. Vi har valgt å informere kundene våre på grunnlagg av at det har vært en del støy rundt saken den siste tiden. Vi er i forhandlinger med TV2 om TV2s nisjekanaler, og det er jevnlige møter med TV2 om saken. Vi har også, slik vi har kommunisert, strukkes oss langt for å møte noen av TV2s viktigste krav. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:36
  19. ipad app for kabel-tvkunder

    Spørsmål fra DH:

    Når kommer det støtte for kabeltvdekoderen i fjernkontrollappen deres?

    Svar:
    Hei
    Dette jobbes med nå og vi håper på å ha dette på plass i løpet av Q2 2013.

    Mvh
    Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 12:36
  20. Prisforskjellen mellom Maxi og Super70

    Spørsmål fra Onkel Skrue:

    Prisforskjellen mellom Maxi og Super70 idag er latterlig liten, men hvorfor tar hastigheten det kvantespranget i forhold til mnd prisen deres?

    Er det ikke på tide at dere justere litt på nedhastigheten til Maxi(i forhold til andre leverandører) sånn at prisen står i stil til Super70?

    Eller er det fordi dere har lyst på fler Super70 kunder for å få mer penger i kassa?

    Svar:
    Hei

    Super70 er et produkt ble introdusert før jul i fjor for å møte den sterke konkurransen som er i bredbåndsmarkedet. Produktet har en pris og hastighet som gjør at det møter konkurransen svært godt.

    For øvrig vurderer vi kontinuerlig pris og hastighetsendringer i bredbåndsporteføljen og det vil komme justeringer på porteføljen i 2013. Detaljer om hvilke endringer vi kommer til å gjøre kan vi desverre ikke si noe om nå.

    Mvh
    Arne
    Besvart: 1. nov. 2012 12:36
  21. c-more nye portal

    Spørsmål fra Dag Notland:

    når blir den nye web portalen og kommer den til å bli tilgjengelig på samsung sine 2011-2012 smart tv'er?

    Svar:
    Hei Dag.

    Vi er kun distributør av CMore sine TV-kanaler og er ikke involvert i deres nye portaler. Anbefaler deg å ta kontakt med CMore direkte for svar på ditt spørsmål.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:37
  22. Nyeste PVR snart utdatert?

    Spørsmål fra Hal:

    ...."Canal Digitals parabol-avdeling at de har inngått en avtale med selskapet NDS, og at det er de som sammen skal lage «neste generasjons TV-opplevelse»."

    Hadde planer om å kjøpe den "nye" PVRen dere ha til salgs, men det er vel ikke anbefalt når det kommer et helt nytt system allerede til neste år da - og PVRen allerede er utdatert...?

    Svar:
    Hei. Vi kan desverre ikke svare på vegne av parabol, de har en annen løsning enn oss i kabel-tv selskapet. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:39
  23. utbygging av kabelnett på eksistrende byggefelt

    Spørsmål fra Knut Ivar:

    hva skal til for at CDK skal bygge ut kabel på eksistrende byggefelt der ingen andre leverandører (CLASSIC eller fiber) vil bygge ut pga. utbyggingskostnader relatert til "vanlig" kabeltrekking?
    Har CDK vurdert å bygge ut dette med bruk av microtrenching? (fresing istedet for graving).

    Svar:
    Hei Knut. Vi vurderer forskjellige anleggsmetoder, deriblant mikrotrenching. Slike løsninger må vurderes i hvert tilfelle. Mvh Espen
    Besvart: 1. nov. 2012 12:40
  24. CD ikke gi dere....

    Spørsmål fra Clayton Johansen:

    Hei, jeg er kunde hos dere, og gir herved min fulle støtte til å dumpe TV2 totalt fra programtilbudet! Dette handler om missbruk av makt, og det gagner ikke meg som kunde på lengre sikt. Gir dere dere, ja....da taper dere ansikt i forholdt til meg som kunde.

    Hva kommer dere til å gjøre. Kan dere ikke sende ut en brukerundersøkelse, og se om støtten er stor eller liten, og handle på vegne av kundene deres?


    Hilsen

    Svar:
    Hei Clayton. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Ja en brukerundersøkelse er en god ide. Vi har nå valgt å strekke oss for å møte noen av TV2s viktigste krav, men i det tilbudet TV2 nå har fått ligger nisjekanalene fortsatt som valgfrie. Jeg tror det er viktig nå at vi finner en konstruktiv løsning som er bra både for oss og dere kunder. Med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:44
  25. bredbåndshastigheter

    Spørsmål fra Kunde:

    Når har dere tenkt å øke bredbåndshastigheter???

    Svar:
    Hei

    Vi tilbyr i dag produkt med hastigheter opp til 100Mbps til våre bredbåndskunder. Foreløpig har vi ikke merket et stort behov for høyere hastigheter enn dette, men vi vurderer kontinuerlig bredbåndsporteføljen og er åpen for at vi tilbyr enda høyere hastigheter fremover.

    Mvh
    Arne Husom
    Besvart: 1. nov. 2012 12:44
  26. Fotball

    Spørsmål fra Stian:

    Hvor blir det av Viasat Fotball?

    Svar:
    Hei Stian.

    Vi jobber alltid med å få på plass de mest etterspurte kanalene, men jeg kan desverre ikke komme med noe konkret rundt akkurat denne kanalen nå.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:44
  27. IPv6 til kundene

    Spørsmål fra Bjarte:

    Hei,

    Når vil dere begynne å distribuere IPv6-adresser til kundene deres?

    Svar:
    Hei

    Se tidligere svar på spørsmålet fra Tore Anderson ang dette.

    Mvh
    Arne Husom
    Besvart: 1. nov. 2012 12:46
  28. Kommer dere til å gi etter for tv2?

    Spørsmål fra tek:

    Hei , lurer på om dere kommer til å gi etter for utpreningen fra tv2?

    Er svært fornøyd med deres håndtering av konflikten med tv2. Hvis tv2 nå krever en bedre avtale enn de andre, men til en lavere pris enn de nå gjør, vil dere da gi etter?

    Svar:
    Heisann. Vi har jo nå lagt et tilbud på bordet til TV2 som vi mener er godt og konstruktivt. Men det er ingen garanti for at vi klarer å bli enige med TV2 før nisjekanalene forsvinner fra tilbudet 23. november. Jeg kan ikke si noe nå om hva som skal til for at vi blir enige med TV2. med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:48
  29. Canal Digital Go

    Spørsmål fra Idar:

    Når vil dere støtte Linux for canal digital go? (dvs kvitte seg med silverlight)

    Svar:
    Hei
    VI ser hele tiden på muligheter til å levere innhold til forskjellige tab`er, pad`er også videre. Dette jobbes med nå, men vi har desverre ikke noe dato for når dette er klart.

    Mvh
    Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 12:48
  30. zapper for kabeltv kunder

    Spørsmål fra Trofast Kunde:

    Når blir zapperen tilgjengelig for kabeltv kundene og ikke bare parabolkundene?

    Svar:
    Hei Trofast Kunde.

    Planlagt lansering for vår nye zapper, ADB 2840C, er tidlig neste år.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:48
  31. Faktura

    Spørsmål fra Cato:

    Heisann
    Jeg er kunde hos dere og betalte ved en feil både regning og purringen. Det vil si at jeg har betalt dobbelt opp.
    De fleste seriøse firma i Norge har rutiner for dette, hvor de automatisk tilbake betaler, eller legger betaling på neste periode.
    Dere har ingen av delene, men beholder pengene til kunden selv eventuelt merker dette.
    Dette er noe vi på godt norsk kaller tjuveri.
    Hvordan kan dere kalle dere seriøs og holde på slik?

    Svar:
    Hei Cato
    Vi skal fange opp dobbelte innbetalinger slik du her beskriver. Dersom dobbelt innbetaling har skjedd, vil pengene bli tilbakeført.
    Dersom dette mot formodning ikke har skjedd for deg, må jeg be deg ta kontakt med vår kundeservice slik at de evt får tatt en gjennomgang på ditt kundenummer sammen med deg.
    Mvh Aksel, Canal Digital Kabel TV
    Besvart: 1. nov. 2012 12:49
  32. Hvorfor

    Spørsmål fra Svein Hilmersen:

    Hvorfor kommer andre distributører til enighet med TV2 og ikke dere? Månedsprisene for oss forbrukere skiller ikke mye.

    Svar:
    Hei Svein. Vi vet ikke hvilken avtale TV2 har med andre leverandører, så det er vanskelig å si. Det vi vet er at vi nå er enige med TV hus som representerer rundt 100 kanaler, i stor grad både om pris og rettigheter knyttet til valgfihet i form av valg av kanaler, arkivløsninger og/eller innhold på flere skjermer. Vi øsnker å bli enige med TV2, og vi er i forhandlinger med TV2. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:50
  33. Flere internasjonale kanaler ?

    Spørsmål fra Are:

    Hvorfor er det ikke flere internasjonale kanaler å velge mellom når man skal sette sammen sin egen grunnpakke ? Det er f.eks. én tysk, én fransk o.s.v., selv om det finnes flere titalls åpne kanaler. Og hva med svenske og danske kanaler, f.eks. 3+, tv6 m.fl. ?

    Svar:
    Hei Are.

    Vi vurderer hele tiden kanaltilbudet, også flere internasjonale kanaler. Vi kan imidlertid ikke si noe nærmere om de kanalene på din ønskeliste nå men vi tar forslagene videre.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig

    Besvart: 1. nov. 2012 12:52
  34. Tv guide

    Spørsmål fra Idar:

    Hei

    Har noen tenkt å fikse tvguiden på kabel tv dekoderene?

    Svar:
    Hei Idar.

    Vi ønsker å ha så bra tv-guide som mulig for våre kunder. Hvis du har konkrete forslag til forbedringer så kan du sende dem til oss.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 12:57
  35. Nisjekanaler

    Spørsmål fra Erling:

    Hva er grunnen til at dere behandler nisjekanalene til TV2 anderledes enn nisjekanalene til f.eks. TVNorge. Misforstå meg rett, jeg vil gjerne har mest mulig i den valgfrie delen. Derfor er jeg litt overraska over at FEM, MAX ol. ligger i den faste delen.

    Svar:
    Hei. Vi har forhandlet en ny avtale med TVNorge. Det stemmer at de har sine nisjekanaler liggende i fast, til gjengjeld har vi fått rettigheter på arkivløsninger, og til å se innholdet på andre skjermer (for eksempel nettbrett) som innebærer økt valgfrihet for dere mht til når dere vil se innholdet og hvor. Felles for kanalene i fast del av grunnpakke er at vi har blitt enige om flere kanaler som valgfrie (for eksempel Discovery kanalene som har noen i fast og noen i valgfri), og/eller mulighet til arkivløsninger (som kommer med T-WE) og til å se innhold på flere skjermer (mobil, nettbrett osv). Alt dette mener vi er svært viktig for den nye TV-hverdagen.

    TV2 har fått samme type tilbud fra oss som de andre TV husene, og vi er som kjent ikke blitt enige. Videre har TV2 svært mange nisjekanaler (6 stykker i dag). Vi øsnker å bli enige med TV2 og vi er i forhandlinger med dem. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 12:59
  36. AirPlay

    Spørsmål fra Ned:

    Kommer de nye boksene til å få støtte for Apples AirPlay? Slik at en kan enkelt speile innhold på en iphone\ipad til dekoderen (tv'en).

    Svar:
    Hei Ned.

    Vi har ingen planer om AirPlay støtte på de nye dekoderne.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 13:03
  37. Analoge tv-kanaler

    Spørsmål fra Han uten TV:

    Hvorfor slår dere ikke av de analoge tv-kanalene? Jeg vil kun ha internett-delen og synes det er fordyrt å kjøpe begge delene samlet. Derfor kommer jeg nok til å skifte leverandør. Mulig jeg skifter tilbake senere dersom dere fjerner påbudet om kabel-tv for å kunne ha internett.

    Svar:
    Hei. Vi tilbyr idag kun bredbånd til kunder som har kabel-tv. Vi takker for innspillet, og tar det med oss videre inn i planleggingsarbeidet. //Torill
    Besvart: 1. nov. 2012 13:04
  38. Liten dekoder

    Spørsmål fra Haakon Bergby:

    Hei,
    Har sett reklame på tv'en om den nye lille hvite dekoderen som man kan koble usb-harddisk til. Skjønner at dette gjelder kun parabolkunder? Vil det komme liknende boks for kabelkunder ?

    Svar:
    Hei Haakon.

    Vi vil komme med en tilsvarende dekoder tidlig neste år.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 13:05
  39. HD-Kanaler

    Spørsmål fra Johnny:

    Hei

    Vårt borettslag har avtale med CD på kabeltv. Vi har nå fått fiber og ny tuner. Eg abonnerer på Sport + FIlm pakken deres, men ingen av disse kanalene er i HD. Viasat sine kunder har hatt HD-versjonen av disse kanalane i 2 år. Når kan eg forvente og sjå Kimi Raikkonen og Lewis Hamilton suse forbi i HD på tven min ?:)

    Svar:
    Hei. Hvis det er C More-produktene du abonnerer på så finnes disse i HD. Hvis det er Viasat-kanalene du sikter til, så har vi dessverre ikke disse i HD foreløpig. Mvh Torill
    Besvart: 1. nov. 2012 13:05
  40. Begrensing av hastighet mot youtube

    Spørsmål fra Skeptisk:

    Hei.
    Er det noen spesiell grunn til at dere velger å strupe hastigheten min mot youtube?
    Sitter med 12mb ned, og allt annet fungerer fint.
    Virker også fett hvis jeg velger å kryptere traffikken via en VPN tunnell.

    Svar:
    Hei. Vi struper ingen form for trafikk i våre nett.Dersom du har problemer med Youtube kan det kanskje være noe galt lokalt på din PC/enhet som er problemet?
    Mvh Arne
    Besvart: 1. nov. 2012 13:10
  41. Spørsmålet fra i fjor.

    Spørsmål fra XXXX:

    Viser til spørsmålet mitt fra nettmøtet for omtrent et år siden, med tilhørende svar fra deg.
    Hvorfor er det ikke løst? Er det fordi dere mangler kompetanse, ikke gidder eller hadde du ikke peiling og bare jattet med?

    1. Hvorfor mister EPGen programmet hver natt rundt midnatt og blir borte noen timer?
    2. Før stod det noe mer fornuftig om innholdet enn "Amerikansk serie". Hvorfor har dere redusert kvaliteten ?

    Svar:
    Det er en kjent problemstilling for enkelte kunder som vi jobber med å løse/ Catharina

    Svar:
    Hei. Min forståelse er at dette skulle vært løst. Kan du ta kontakt med meg på catharina.kokkim@canaldigital.no slik at jeg kan få en av våre til å hjelpe deg med dette? Med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:11
  42. kabel vs parabol

    Spørsmål fra Christian Langberg:

    Hei!

    Hvorfor blir alltid parabolkundene prioritert når det gjelder nyvinninger og nye dekodere?

    For øvrig, knallbra at dere står på krava mot TV2!

    Svar:
    Hei Christian. Jeg forstår at det kan virke slik noen ganger, men nå er det både nye dekodere og en rekke nye tjenester på vei i forbindelse med T-WE som lanseres på nyåret. Parabol på sin side har valgt å gå en annen vei, og kommer med sine lanseringer senere på året. Med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:15
  43. Bredbåndspriser

    Spørsmål fra A. H.:

    Hei!
    Deres største konkurrent, GET, Har doblet hastighetene på bredbånd for lenge siden. Kommer dere til å gjøre det samme for å beholde kunder som meg nå som det er krav til høyere hastighet pga streaming av video osv.? 347 gir 5Mbit hos dere (hos get får man 10Mbit til 12 kroner mer)

    Svar:
    Hei! Totalt sett mener vi at vi har en svært konkurransedyktig bredbåndsportefølje. Men vi vurderer selvsagt fortløpende pris og hastighetsendringer og vi kan si så mye som at det vil komme justeringer på porteføljen i 2013. Detaljer om hvilke endringer vi kommer til å gjøre kan vi desverre ikke si noe om nå.
    Mvh
    Arne
    Besvart: 1. nov. 2012 13:15
  44. Fiber

    Spørsmål fra Marius:

    Kommer dere til å bytte ut koaksialkablene med fiberkabler snart? 10 mbps i opplasting begynner å bli veldig lite nå som lagring i skyen kommer for fult.

    Svar:
    Hei. Vi bygger både på fiber og koaksteknologi. Begge er gode og fremtidssikre plattformer for bredbånd og TV. Det foregår en stor teknologisk utvikling på koaks som gjør at denne teknologien også vil leve langt inn i fremtiden. Fiber gir, som du sier, større muligheter mht opplastning enn kabel. 10 Mbps er meget godt for de aller fleste, men vi ser at de aller største brukerne kan ha behov for mer. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:15
  45. Div

    Spørsmål fra Andre:

    Hvorfor virker ikke CD Go Appe'n lenger i Samsung Smart Hub ? Og Stå på ang TV2 konflikten. Ikke gi dem ett øre extra :-)

    Svar:
    Hei. Dette skal vi sjekke nøyere, men det er fint hvis du kan kontakte oss på 06090 slik at vi kan hjelpe deg direkte. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:17
  46. Økt konkurranse

    Spørsmål fra Erling:

    Hvordan ser dere for dere å konkurrere med alle de nye tjenestene som dukker opp nå? Tror du vi kommer til å få en spotify for film og tv som har et bortimot komplett utvalg?

    Svar:
    Hei. Det er helt klart en spennende bransje vi befinner oss i. Det blir for mye å gå inn i alle planene som Canal Digital har for fremtiden, men vi kan love at T-We (nytt navn på ny tjenesteportal) vil levere mye nytt og spennende fremover. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:21
  47. Norgespakke

    Spørsmål fra Inge Hansen:

    Kan dere ikke lage en norgespakke på kabel, slik som på parabol?
    Mvh. Inge

    Svar:
    Hei Inge. Vi har valgt å lansere en endret grunnpakke som inkluderer 15 kanaler valgfritt for alle digitale kunder. Det ligger desverre ikke noen planer om en norgespakke hos oss per i dag. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:22
  48. T-We og canaldigital

    Spørsmål fra anonym:

    Hva er vitsen med T-We hvis man har TV2sumo?

    Hvorfor så tåplig navn T-We Høres nesten ut som WE-TV.

    Hvorfor er canaldigital eneste levrandør som ikke klarer å bli enig med TV2 er canaldigital internetlevrandøren som er grådigst i landet her?

    Svar:
    Hei anonym.

    Med TV2sumo så vil du kun ha tilgang til TV2s kanaler. Med T-We så vil du bl.a få tilgang til start forfra, ukesarkiv (catchup) og tv-arkiv for opp mot 30 kanaler fra lansering. I tillegg så vil det inkludere tjenester som filmleie og Wimp.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:22
  49. Pris på dekoder

    Spørsmål fra Erling:

    Hvorfor selger/solgte dere den nye HD-PVR-dekoderen til nye kunder for hhv. 995 og 695, mens eksisterende kunder må betale over 3000?

    Jeg fikk beskjed av kundeservice at dersom jeg ønsket samme pris kunne jeg si opp internettabonomentet mitt og så tegne det på nytt litt seinere. Det virker veldig baklengs.

    Svar:
    Hei. Nye kabel-kunder får rabatt på dekoderen når man kjøper en totalpakke med installasjon, tv-kanaler og bredbånd. Mvh Toril, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:24
  50. Fiber oppgradering

    Spørsmål fra Innokentij Morgunov:

    Hei kjære Canal Digital, jeg bur i Sandslimarka 147 5254 Sandsli og har 70/10 linje coax i dag. Det er fiber til første node i fra boretslaget og en venn av meg i Fyllingsdalen Bergen har fått hele blokken sin med fiber nå istedenfor coax. Er dette noe som kommer ut til meg og? :)

    Svar:
    Hei

    Hvis boretslaget ønsker å gå over til fiber så er det en sak\forespørsel som må diskuteres av styret i br.laget og vår cam i området.

    Mvh
    Torgeir
    Besvart: 1. nov. 2012 13:26
  51. Elsker valgfriheten

    Spørsmål fra Bjørn:

    Elsker den nye grunnpakken, endelig kan jeg velge alle Discovery-kanalene og annet nisjepreget.

    Håper dette ikke forsvinner igjen, dette er ihvertfall noe som kan få meg til å beholde tvabonnementet i fremtiden.

    Svar:
    Hei Bjørn, Vi har ingen planer om å fjerne den nye grunnpakken. Flott at du liker den nye grunnpakken. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:28
  52. Uthastighet

    Spørsmål fra Geir M:

    Hei! Jeg er fornøyd med innhastigheten dere har på internett, men synes uthastigheten er for liten (spesielt sammenlignet med fiber. Har dere noen planer om oppgradering?

    Svar:
    Hei. Vi bygger både på fiber og koaksteknologi. Begge er gode og fremtidssikre plattformer for bredbånd og TV. Det foregår en stor teknologisk utvikling på koaks som gjør at denne teknologien også vil leve langt inn i fremtiden. Fiber gir, som du sier, større muligheter mht opplastning enn kabel. 10 Mbps er meget godt for de aller fleste, men vi ser at de aller største brukerne kan ha behov for mer. Ingen konkrete planer om å øke denne på kort sikt dessverre. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:30
  53. Familiepakken

    Spørsmål fra JAS:

    Hei!

    Hva har dere tenkt å tilby de som ikke lenger får familiepakken, og dermed har fått et dårligere tilbud? Alle disse kanalen er som kjent gjort tilgjengelig via ny grunnpakken, men man får ikke lov til å velge ALLE kanalene. Dermed får jeg færre kanaler enn det jeg hadde før, noe som resulterer i et redusert tv-tilbud for meg.

    Svar:
    Hei. Vi får en del spørmål fra kunder som ønsker å kjøpe til flere eller alle kanalene. Det jobbes med å se på en løsning for dette, men jeg kan ikke si noe om hvordan dette tilbudet vil se ut i dag. Med hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:34
  54. T-We på eget utstyr?

    Spørsmål fra Langebein:

    Vil dere ha programvare for 3dje parts hardware? (PC/Nettbrett/Smart-TV/div Smart-DVD/BR etc...).

    Kjipt hvis vi får enda en boks og fjernkontroll tilbake nå som vi endelig har kunnet kutte en :(

    Svar:
    Hei Langebein

    T-We er programvaretjenester som er utviklet for våre ADB dekodere, det vil ikke være mulig å laste ned dette som en SW og installere på andre typer hardware. Men vi ser jo også på mulighetene til å lansere T-We tjenester som apps på nettbrett, smart-tv etc.

    Den nye fjernkontrollen som lanseres sammen med 5743 boksen er forøvrig en multikontroller som også kan styre TV-en slik at du kan fjerne TV kontrolleren og kun klare deg med en. Kommunikasjon med dekoderen blir over RF slik at du kan gjemme bort dekoderen hvis du ikke ønsker å ha denne framme.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 13:36
  55. Tre spørsmål

    Spørsmål fra Ola Nordmann:

    1. Hvorfor gå for valgfrihet og ikke beholde opprinnelig kanalutvalg av grunnpakken, når tv-tilbudet til kundene deres blir dårligere? Tenker på Zebra som allerede er borte, Bliss, Filmkanalen og Nyhetskanalen som mest sannsynlig snart forsvinner.

    2. Vedrørende Sagem HD PVR 102 CT, er det noe kjent ustabilitetsproblem ved opprettelse av favoritt kanalliste? Nyeste SW installert.

    3. Sagem har tidligere hatt problemer med ustabile strømadaptere, noe som etter litt research har vist seg og også berøre Sagem HD PVR 102 CT. Er dette dere bekjent? Har dere i skrivende stund ruting for erstatning av disse?

    På forhånd takk for hjelpen:)

    Svar:
    Hei.
    1. Med valgfrihet har vi når fått over 80 kanaler i Grunnpakke-universet. Selv om noen fortsatt er faste, betyr det at kunder nå kan skreddersy Grunnpakken etter behov og ønske. Vi håper og ønsker at vi kommer til enighet mht TV2s nisjekanaler slik at vi også kan fortsette med disse kanalene i Grunnpakken. 2. Dette er ikke kjent for meg, men sjekker videre internt hos oss. 3. Vi har byttet endel strømadaptere. Ved å kontakte oss på 06090 vil du få tilsendt en ny hvis det er behov for det. Mvh Toril, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:37
  56. Jobbe i CD

    Spørsmål fra John Erik:

    CD ser ut som en interessant plass å jobbe. Hvordan rekrutterer dere?

    Svar:
    Hei John Erik.

    Hyggelig at du synes det ser interessant ut å jobbe hos oss :) Ledige stillinger finner du ved å gå inn på https://kabel.canaldigital.no/ og trykke på "Ledige stillinger" nederst på siden.

    mvh
    Tor Olaf, Portal- og plattformansvarlig
    Besvart: 1. nov. 2012 13:44
  57. Tjenester på Kabel PVR

    Spørsmål fra Marius Rustøy Hansen:

    Når kommer tjenester som Comoyo, Sumo og Netflix på PVR'en deres...

    Har en Sagem PVR som burde takle dette, og hvis ikke når kan dere levere ADB til en bedre pris?

    Svar:
    Hei. Canal Digital kommer med slike tjenester. Brukerfunksjonalitet og muligheter vi alltid være best på de nyeste boksene. Prisen på ADB-boksen er 3490,- men man kan få bedre pris hvis man f.eks. kjøper den sammen med et C More-abonnement. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:46
  58. TvNorge på Go

    Spørsmål fra Rune:

    Hei!
    Når kommer TVNorge på go? Skulle ikke dette komme sist uke da?

    Svar:
    Hei Rune. Lansering av TV Norge på GO for kabel-tv kundene er satt til desember. Hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv
    Besvart: 1. nov. 2012 13:46
  59. TV2

    Spørsmål fra Altibox:

    Hva er egentlig problemstillingen mellom CanalDigital og TV2?
    Vil dere komme til en løsning, eller vil ikke dette være tilgjenglig i deres pakker lengre?

    Svar:
    Hei. Vi er foreløbig ikke enige om nye betingelser for distribusjon av TV2s nisjekanaler. TV2 har nå sagt opp TV2 Bliss, TV2 Filkanalen og TV2 Nyhetskanalen som kan forsvinne fra 23. november. Vi jobber med å finne en løsning sammen med TV2, men vi kan risikrere at nisjekanalene forsvinner for en kortere eller lengre periode. TV2s hovedkanal er og vil fortsatt være tilgjengelig for alle kundene. Hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 13:50
  60. Kunder med "analog" kabeltv

    Spørsmål fra Kjetil Oftedal:

    Hei,

    Hvorfor klipper dere vekk kanal for kanal fra grunnpakken dere tilbyr til kunder som forsatt har analog kabeltv ?
    Dette til tross for at dere har en svært gunstig avtale med borettslagene dere tilbyr dette i, da det inngår i fellesutgifter og ikke er mulig å velge bort.

    Og hvis dere vil bort fra slike gammeldagse systemer, hvorfor er det da ikke mulig å ta inn grunnpakken med en digital kabeltvmottaker uten kort ? Betale "kortleie" for å få noe en allerede betaler for er lite interessant.

    Svar:
    Hei. Vi har fortsatt et godt utvalg av analoge kanaler i tilbudet. https://kabel.canaldigital.no/Produkter/TV/Kanalpakker/Grunnpakken/#2
    Prisen for Grunnpakken er lik uavhengig av om man ser den analogt eller digitalt. Fordelen med å se den digitalt er at man får tilgang til en rekke flere kanaler. Og prisen for kortet er kun 299 pr år. Vi opplever dette som en svært gunstig pris for å motta alle kanalene digitalt. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:52
  61. div

    Spørsmål fra en lei tvangskunde:

    Hvorfor blir spmålene mine blokka????

    NÅR BLIR VIASAT FOTBALL TILGJENGELIG?
    (ikke si at dere jobber med saken, det har dere gjordt i flere år..!!)

    HVORFOR SKAL KUNDENE LIDE FOR AT DERE IKKE ER ENIGE med TV2?
    DET ER VEL VI SOM KUNDER SOM BETALER UANSETT?

    Og det svadaet du kommer med at dere har tilbydt TV2 noe som er liksom ett godt tilbud, blir jo ledd av i avisen og i media? Hvorfor sier dere en ting og TV2 noe annet(eller pisser på det dere har sagt) ? Hvorfor?????

    Svar:
    Hei. Vi har ikke blokket noen spørsmål her hos oss. Vi prøver så godt vi kan å svare unna alle fortløpende. Jeg har ikke noe svar til deg på når og om Viasat Fotball blir tilgjengelig. Vi vil holde dere oppdatert hvis det skjer en utvikling i den saken, men per i dag er det ingen avtale på plass.

    Når det gjelder TV2 så har vi gitt dem et tilbud som vi mener både er seriøst og et godt tilbud som i stor grad møter TV2s krav til betaling for hovedkanalen. Vi mener ikke at 250 millioner kroner over en treårs periode er lite penger. Vi har imdilertid ikke møtt TV2s krav mht til at alle kanalene skal ligge i fast del av grunnpakken. Det foregår forhandliger (og møter) mellom oss og TV2. Men det er også slik at i forhandlingene så må begge partene være villige til å forhandle.

    Med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv
    Besvart: 1. nov. 2012 13:56
  62. Fiber eller koaksial?

    Spørsmål fra Kai:

    Hva er best av fiberkabel og koaksialkabel? Jeg har hørt at koaksial er bedre.

    Svar:
    Hei. Vi bygger både på fiber og koaksteknologi. Begge er gode og fremtidssikre plattformer for bredbånd og TV. Det foregår en stor teknologisk utvikling på koaks som gjør at denne teknologien også vil leve langt inn i fremtiden. Fiber gir større muligheter mht opplastning enn kabel. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:56
  63. Netthastighet over kabel

    Spørsmål fra Henrik B:

    Hei, er det noen planer om å etablere et mer reelt konkurrerende tilbud på bredbånd i forhold til de som leverer over fiber (inkludert dere selv)?. Det er jo som du sikkert vet mulighet for over 100Mbps opplastning over DOCSIS 3.0 standarden som Canal Digital bruker i dag, men av ukjente årsaker tilbys det ingen abonnement med mer enn 10Mbps opplastningshastighet.

    Svar:
    Hei. Vi bygger både på fiber og koaksteknologi. Begge er gode og fremtidssikre plattformer for bredbånd og TV. Det foregår en stor teknologisk utvikling på koaks som gjør at denne teknologien også vil leve langt inn i fremtiden. Fiber gir, som du sier, større muligheter mht opplastning enn kabel. 10 Mbps opplasting er meget godt for de aller fleste, men vi ser at de aller største brukerne kan ha behov for mer. Mvh Torill, Canal Digital
    Besvart: 1. nov. 2012 13:58
  64. Bare bredbånd?

    Spørsmål fra Espen:

    Hvorfor må jeg som ikke har TV knytte meg til en TV tjeneste som jeg absolutt ikke har behov for når jeg skal ha bredbånd?
    Prismessig ligger dere heller ikke helt der alternativene er, noe endringer som vurderes her?

    Svar:
    Vi ser at det fremover kan være aktuelt å tilby bredbåndsprodukter uten TV, men vi har foreløpig ingen konkrete lanseringsplaner for dette
    Besvart: 1. nov. 2012 14:05
  65. Fiber oppgradering

    Spørsmål fra Innokentij Morgunov:

    Hei kjære Canal Digital, jeg bur i Sandslimarka 147 5254 Sandsli og har 70/10 linje coax i dag. Det er fiber til første node i fra boretslaget og en venn av meg i Fyllingsdalen Bergen har fått hele blokken sin med fiber nå istedenfor coax. Er dette noe som kommer ut til meg og? :)

    Svar:
    Hei. Her må du ta kontakt med kundeservice på 06090 så kan de hjelpe deg med informasjon om akkurat der du bor. med hilsen Catharina, Canal Digital Kabel-tv
    Besvart: 1. nov. 2012 14:07
  66. Ubegrenset streaming mot fastpris

    Spørsmål fra Terje G Kronstad:

    Har dere planer om å lansere et alternativ til netflix, vialay og hbo nordic der man mot en fast månedlig avgift får fri tilgang til filmer og serier.

    Svar:
    Hei Terje. Vi ser for øyeblikket på ulike tilbud som kan mache de andre filmleverandørene i markedet. Hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 14:09
  67. Canal Digital vs TV2

    Spørsmål fra Andy:

    Sitter i styret i et sameie som har avtale med dere. Personlig er ikke tapet av TV2 kanalene stort. Men opplever mye press fra mange beboere som vil bort fra CD om ikke TV2 kanalene kommer på plass. Dette er veldig synd ettersom de fleste er fornøyd med CD og tjenestene som blir levert.

    Mitt spørsmål: Hvor mye dyrere vil det bli for oss om dere gir etter for TV2. Snakker vi om 10-30 kr. måneden ? Mitt inntrykk er at folk har ikke problemer med den type beløp om de får beholde TV2.

    Svar:
    Hei Andy. Som vi har sagt til flere her i dag så er vi i forhanlinger med TV2, og målet er først og fremst å bli enige om en ny avtale. Jeg kan ikke gi deg noen god indikasjon på hva dette er snakk om mht til pris til kundene. Jeg vil anbefale at dere har en tett dialog med deres kundekontakt som vil være behjelpelig med den informasjonen dere trenger. Hilsen Catharina.

    Hei alle sammen. Jeg tror vi har klart å komme oss igjennom det meste som har kommet inn, og jeg håper dere har fått svar på det dere lurer på. Vil minne om at dere kan sende ønsker om kanaler dere kunne tenke dere i grunnpakken til tips@canaldigital.no. Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å stille gode spørsmål. Hilsen Catharina Canal Digital Kabel-tv.
    Besvart: 1. nov. 2012 14:19

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen