Tidenes dyreste MMS

Lisbeth Aa Magnussen fra Skien sendte en MMS hjem til familien under en ferie i Italia i april. Noen måneder senere viste det seg at meldingen hadde kostet hele 4 800 kroner, skriver Dagbladet.

Les også:

- Prisskrell på MMS
- Priskrig på MMS
- Enorme prisgap i utlandet

Hang seg opp

Magnussen fikk nemlig en tekstmelding fra mobiloperatøren sin etter utenlandsferien. Tele2 mente hun hadde overskredet kredittgrensen sin og at hun måtte kontakte kundeservice for å sette opp en betalingsordning.

Etter flere telefoner og lang tid viste det seg at det var én enkelt MMS som var roten til problemet. Mobilens dataforbindelse hadde hengt seg opp og sendte derfor ut store mengder data. Med roamingprisene til operatøren kom totalsummen på denne meldingen derfor opp på dette enorme nivået.

Tar regningen til slutt

Tele2 viste til abonnementsvilkårene sine og hevdet det ikke var deres feil. Fra kundeservice fikk Magnussen beskjed om at fikk være en dyr lærepenge. For å unngå stenging av abonnementet valgte hun å betale regningen. Saken er imidlertid klaget inn til Brukerklagenemda, hvor de nå venter på en avklaring.

Nå ønsker Magnussen å avslutte kundeforholdet til Tele2. Selskapet står på sin side fast på at det ikke er deres feil.

- Det er hverken vår eller kundens feil. Slike ting skjer svært sjeldent, jeg har faktisk aldri hørt om noe sånt før, sier administrerende direktør i Tele2, Haakon Dyrnes, til Dagbladet.

Han kan imidlertid avsløre at selskapet allikevel vil ettergi kravet siden det er en så spesiell sak.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen