Telenor satser på mobilreklame

Telenor starter More Mobile Relations gjennom oppkjøpet av to aktører innen mobilmarkedsføring i Norge og Danmark, henholdsvis Active Loop
Marketing og Nvolve.

De mener framtidens markedsføring er mobil.

- Det kan være en sms med varsling om at en pakke er ankommet ditt lokale postkontor, aktuell informasjon via Bluetooth om et skianlegg du ferierer på, eller muligheten til å delta i ditt fotball-lags mobile supporterklubb, sier Steinar Brændeland, direktør for More Mobile Relations i Norge, i en pressemelding.

En studie gjennomført av Telenor og More viser, ikke overraskende, at to tredjedeler av norske, svenske og danske mobilbrukere er positive til å bruke mobilen som en kanal for ønsket informasjon utvekslet mellom seg og selskaper/organisationer.

Det springende punktet her er ”ønsket informasjon”. Den samme studien viser at kun en tredjedel av forbrukerne er positive til mer reklameorienterte tjenester som kuponger og tilbud fra blant andre reisebyråer og kjøpesentre.

Du trenger likevel ikke være bekymret for at mobilen skal fylles med bråkete Rimi-reklamer. Du må nemlig selv ta initiativ til, eller gi forhåndssamtykke, for at mobil markedsføring skal være lovlig.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen