Telenor Mobil forbedrer seg mest

Likevel er det Tele2 og Telenor har som færrest fornøyde mobilkundene i Norge. Chess og Sense har de mest fornøyde kundene.

Norske mobilkunder er generelt mindre fornøyde med sine operatører enn de fleste andre nordeuropeiske land (bortsett fra Sverige), men de er mer fornøyd enn i fjor.

Chess oå topp
77,3 prosent av Chess-kundene og 69 prosent av Sense-kundene er fornøyde med sine tjenesteleverandører, viser undersøkelsen fra European Performance Satiisfaction Index, gjengitt i Dagens Næringsliv.

Operatørene de leier nett hos, Telenor Mobil og NetCom, har henholdsvis 64,9 og 68,2 prosent fornnøyde kunder, mene Tele2 scorer lavest med 62,6 prosent.

Telenor Mobil har forbedret seg mest når det gjelder kundeservice det siste året. I 2004 scoret Telenor bare 57,7 prosent. Også Tele2 har forbedret seg kraftig, fra 56,7 prosent. NetCom har forbedret seg fra 63,2 til 68,2 prosent.

Billig er best
I Norden er det bare det danske lavprisselskapet Telmore (som i fjor ble kjøpt av TDC) som scorer høyere enn Chess (81,4 prosent).

De nordiske eks-monopolistene kommer lavt på listen over fornøyde kunder, med TDC på 10. plass (66,7 prosent), Telia på 12. plass (65,1 prosent) og Telenor på 13. plass. Telia og TDC har begge gått tilbake fra i fjor.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen