Telenor lanserer innholdssperre

Alternativ tekst mangler
Mange barn abonnerer på mobile innholdstjenester

Mange barn er glade i å abonnere på innholdstjenester på mobilen. Er du forelder til et eller flere barn med mobiltelefon, kan du sikkert skrive under på at disse tjenestene er langt i fra billige. Men med Telenors nye sperretjeneste, kan du kutte drastisk ned på barnas telefonregning.

Den nye tjenesten er tilgjengelig for alle Telenors abonnenter. Når tjenesten er aktivert på et abonnement, vil det ikke lenger være mulig å abonnere på innholdstjenester verken via WAP, SMS eller MMS, skriver Forbruker.no.

- Med et økende antall mobiltjenester rettet mot forbrukerne, etterspør stadig flere kunder løsninger som skal hjelpe dem å kontrollere sine mobilutgifter. Vi er stolte av nå å kunne tilby en effektiv løsning for privatkunder, sier divisjonsdirektør i Telenor privat, Berit Kjøll, til Forbruker.no.

Ikke nytt
Selv om sperretjenesten er ny for Telenor, er den langt i fra revolusjonerende. Netcom har nemlig hatt en slik tjeneste lenge. Kommunikasjonsrådgiver i Netcom, Nina Kersten Nilsen, forteller at operatørens tjeneste er populær, og brukes av mange.

- Først og fremst foreldre, men også bedrifter har benyttet seg av muligheten til å sperre abonnementene for innholdstjenester, sier hun.

(Kilder: Forbruker.no)

Kommentarer (9)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen