(Bilde: Zsolt Nyulaszi / Istockphoto)

Telenor kutter i kundeservice

Telenor og Netcom har lenge vært de eneste to mobiloperatørene i Norge med kundeservice åpent hele døgnet. Men nå har Telenor kuttet ned på åpningstiden.

Nå kan du nemlig bare ringe Telenor Mobils kundebehandlere mellom klokka 8 og 20. De nye åpningstidene gjelder alle dager, også lørdag og søndag. Unntaket er bedriftskundene, som fortsatt har døgnåpen kundeservice.

Endringene i åpningstidene er gjort etter en vurdering Telenor har gjort av sin egen kundeservice-ordning.

– Enda bedre service 

– Vi ser at flesteparten av henvendelsene kommer i tidsrommet mellom 8 og 20. Nå satser vi på enda bedre service i de tidene vi har åpent, sier Telenors informasjonssjef, Anders Krokan, til Amobil.

Han peker på at flesteparten av de som ringer mellom 20 og 8 om morgenen er kunder som vil ha SIM-kortet sitt sperret. Denne tjenesten er imidlertid automatisert og fortsatt tilgjengelig hele døgnet.

Han medgir at kundeservice er et kostnadsspørsmål, men vil ikke gå med på at endringene har sammenheng med Telenor Mobils skuffende resultater for fjerde kvartal i fjor.

Ifølge Krokan er Telenor Mobils mål å ha en gjennomsnittlig svartid på 50 sekunder per kunde som ringer kundeservice.

Netcom fortsetter med døgnåpent

Dermed er det bare Netcom som har døgnåpen kundeservice for norske mobilkunder.

– Vi har ingen planer om å gjøre noe tilsvarende. Folk har jo slitt med å komme gjennom til Telenor tidligere, og da virker det ikke som noe sjakktrekk å redusere tilgangen ytterligere, sier Netcoms informasjonssjef Guri Wormdahl.

Hun er enig i at de fleste henvendelsene sikkert kommer mellom 8 og 20.

– Men det betyr ikke at man ikke har et ansvar for de som ringer utenom kjernetiden, sier hun.

Telenors informasjonssjef Anders Krokan stiller seg uforstående til Wormdahls kommentar om Telenors kundeservice:

– Jeg skjønner ikke hva Netom mener med at folk har slitt med å komme igjennom til Telenor. Iblant kan enhver teleoperatør ha lengre svartid som følge av større feil, dette kan også skje oss. Men normalen er at du kommer meget kjapt igjennom til vår kundeservice. For kundesenteret for mobilkunder hadde vi i januar en gjennomsnittlig svartid på 23 sekunder. Kort svartid setter vi vår ære i å opprettholde, sier Krokan.

(Kilder: Telenor)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen