(Bilde: Nettavisen)

Telenor-kunder sier opp i BankID-protest

Finner seg ikke i å betale gebyrer.

Forrige uke varslet Telenor at de fra 1. mai kommer til å begynne å ta gebyr hver gang du generer en kode med BankID på mobil. Det har fått mange kunder til å se rødt.

Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.
Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.Foto: Håvard Fossen, Insidetelecom.no

Aftenposten kan i dag melde at mange kunder allerede har valgt å si opp sitt abonnement hos Telenor, og Telenors informasjonssjef Anders Krokan sier til avisen at de også har fått mye pepper på sosiale medier.

– Vi forstår at kundene reagerer når vi går over til å ta betalt for noe som i dag er gratis. Men beslutningen står fast, men vi må ta en evaluering av konsekvensene når vi får sett dette litt over tid, sier Krokan til Aftenposten.

18 millioner i året

Krokan sier kundene fortsatt har mulighet til å bruke kodebrikken fra banken, hvis de foretrekker en gratisløsning. 

Ifølge Aftenposten har Telenor og Telenor-eide Djuice tilsammen 260 000 kunder, og med en snittbruk på 12 BankID-transaksjoner i måneden utgjør dette en inntekt på 18 millioner kroner i året for Telenor.

Bankene er overrasket over Telenors prissjokk:
– Som å måtte betale for å låse opp døra hjemme »

(Kilde: Aftenposten)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen