Jon-Ivar Bjørtomt, direktør i Tele2 Privat. (Bilde: Tele2)

Tele2 åpner riksdekkende butikkjede

Inspirert av Sverige-suksess.

Tele2 kommer i 2013 til å åpne en riksdekkende kjede med Tele2-butikker. Ambisjonen er at Tele2-butikkene skal bringe Tele2 enda nærmere norske mobilbrukere, og bli en møteplass for alle som lurer på noe, enten det er pris, abonnementer, tjenester, mobilprodukter eller andre ting. Det skriver Tele2 i en pressemelding.

– Tele2 har vært en utfordrer i Norge siden telemarkedet åpnet på midten av 90-tallet. Vi er godt i gang med byggingen av vårt eget mobilnett, og etablering av egne Tele2-butikker vil bli nok en milepæl i vår industrielle satsing på å utvide kontakten med norske mobilkunder, slik at både de og vi kan lære hverandre å kjenne enda bedre, sier direktør i Tele2 Privat Jon-Ivar Bjørtomt.

Inspirasjonen har Tele2 hentet fra Sverige, hvor Tele2s 39 butikker ifølge dem selv har vært en suksess siden oppstarten i 2009.

Jakter på folk og lokaler

Selskapet jakter nå på attraktive lokaler der hvor folk ferdes, samt personer til ledende stillinger i det nye kjedekonseptet.

I tillegg til salg på egne hjemmesider selges i dag Tele2s produkter og tjenester i en rekke detaljistkjeder på nett og i butikk. De nye Tele2-butikkene skal bli et supplement til de nåværende salgskanalene, og skal ikke gå utover satsningen på andre salgs- og distribusjonskanaler, heter det i pressemeldingen.

– Åpningen av våre butikker i 2013 kommer som et naturlig neste steg på veien mot å gi kundene et bedre tilbud i hele mobilverdikjeden som følge av egen nettutbygging, avslutter Bjørtomt.

Les også: Kjedehuset satser på småbedriftene

(Kilde: Pressemelding)

Kommentarer (2)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen