Tapte 200 millioner på Crazy Frog

Crazy Frog har irritert vann av både forbrukere og myndigheter i flere land. I enkelte markeder har Jamba-selskapet kjøpt opptil halvparten av all tilgjengelig reklameplass. Blant annet hadde Jamba-frosken ”all over” hos europeiske MTV i en lang periode.

 

I Norge har flere TV-kanaler og nettsteder hatt store Jamba-kampanjer, og lyden av Crazy Frog har irritert uendelig mange av oss. I Storbritannia har denne frosken blitt så forhatt at reklamebransjens reguleringsorgan, ASA, har gått så langt som å forby Jamba-frosken på TV før klokken 21.

 

Penisløs

Foran USA-lanseringen av Crazy Frog, fikk VeriSign et problem: Siden amerikanere er kjent for å være noe mer konservative enn oss europeere, ble det besluttet å fjerne den bukseløse froskens penis. Om Crazy Frogs penisfjerning er årsaken til at USA-lanseringen floppet er uvisst, men VeriSign forklarer det hele med europeernes massive motstand.

 

Uavhengig av årsaken til at Crazy Frog ble en flopp i USA, er det antagelig mange av oss som mener at den mildt sagt irriterende frosken, fikk som fortjent da den ble frarøvet sine edlere deler.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen