(Bilde: Facebook/montasje)

– Sykt bra, Telenor!

Kreativ kundeservice snudde klaging til skryt på Facebook.

Kundeservice blir sjelden nevnt i positive ordelag, noe som kanskje henger sammen med at kundene som tar kontakt gjerne har et irriterende problem de vil ha fikset.

Derfor hører det kanskje også med til sjeldenhetene at en kundeservicemedarbeider klarer å snu misnøyen til å gjøre kunden både fornøyd og i godt humør, samt høste skryt fra andre kunder. Denne bragden klarte Telenors kundeservice, med "Michael" i spissen, forrige helg på selskapets Facebook-sider.

Svarte med "memes"

Etter at Telenor-kunde Espen Erikstad hadde gått lei av ventemusikken som hadde surret i en times tid, prøvde han til slutt å nå Telenor Kundeservice via Facebook. Fredag kveld innså han at han ikke ville få hjelp, noe han forståelig nok ble skuffet over.

Dagen derpå var "Michael" på plass og lovet hjelp til kunden. Måten han gjorde det på høstet skryt fra både Erikstad og andre Telenor-kunder på Facebook:

 

Foto: Facebook

Kommentarene fortsetter nedover i tråden med alt fra "sykt bra!" til "episk!", "konge" og "awesome".

God håndtering av klager vil etter sigende skape lojale kunder også, men:
Nordmenn klager mest i Norden

(Kilde: Facebook (Telenor Kundeservice))

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen