Svindelforsøk rammer Skandiabanken

Flere kunder av Skandiabanken, som er en ren nettbank, har mottatt følgende engelskspråklige melding hvor anvsender gir seg ut for å være fra VISA Service.

"Attention! Several VISA Credit Card bases have been LOST!

Good afternoon, unfortunately some processings have been cracked by hackers, 
so a new secure code to protect your data has been introduced by Visa. 
You should check your card balance and in case of suspicious transactions 
immediately contact your card issuing bank. If you don't see any suspicious 
transactions, it doesn't mean that the card is not lost and cannot be used. 
Probably, your card issuers have not updated information yet. That is why we 
strongly recommend you to visit our website and update your profile, otherwise 
we cannot guarantee stolen money repayment. Thank you for your attention. 
Click here and update your profile. "

Dette er et phishingforsøk - et forsøk på svindel. Hvis du klikker på lenken i meldingen vil du få opp en nettside hvor du er bedt om å legge inn din kundeinformasjon. Denne informasjon kan brukes til å misbruke din konto i banken. Banken lagt ut en advarsel på sin nettside.

Andris Hamre fra Skandiabanken sier til digi.no at så vidt han kjenner til har sålangt ingen kunder lagt igjen noe informasjon på denne måten. Banken understreker at de vil aldri be om kundeopplysninger på denne måten.

Kilde: digi.no

Kommentarer (2)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen