Simen Mikkelsen og kjæresten Beate Sildnes fikk et meget spesielt svar på sin henvendelse til mobilselskapet Chess. (Bilde: Privat/ANB)

Svarte på kundeklage med dikt

«Vonar dette vil redde ditt forhold til brura», var svaret på Simens lille klage til mobilselskapet Chess.

På vei til hyggelig kinostund i Sandvika med sin kjære Beate fant Simen Mikkelsen (24) fra Trondheim ut at han skulle benytte seg av mobilselskapet Chess sitt reklamestunt med to billetter til prisen for én.

Dessverre for Simen fikk han beskjed om at han for sent ute og at alle rabattbillettene var revet bort.

24-åringen ble litt skuffet og lagde derfor et lite klagedikt sammen med sin kjæreste.

– Jeg tenkte egentlig ikke å sende det til Chess, så det ble liggende en stund. Men etter å ha presentert «diktet» til noen kompiser av meg, mente de jeg burde sende det til dem, sier Simen til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).

Simen fulgte rådet til sine venner, men hadde aldri drømt om det kreative svaret han til slutt fikk fra mobilselskapet sitt.

Slik gikk dialogen:

"Kjære Chess, du er ikke noe tess!
Jeg skulle spandere kino på dama, men det ble bare drama.
Jeg sa jeg skulle betale, men det kom ikke på tale.
Dere sa jeg var for sen til å få 2 for 1.

Det ble plutselig dyrt å kjøpe billett.
Det var ikke noe fett.

Som trofast kunde hos dere i flere år må jeg si meg rimelig skuffa over at dere sier klart og tydelig "2 for 1 på kino for alle chess-kunder i reklamen", mens at det er begrenset antall kun nevnes i liten skrift.

Jeg ville bare lufte tankene mine til dere."

Anfinn i Chess kundeservice svarte følgende:

"Hei Simen
Tusen takk for din vakre tilbakemelding på 2 for 1

Kjipt at vi var tom for bilettar,
som eit casino utan rulettar.
i har lagt ut nye til neste veke,
Til deg og di utkåra reke.

--

Vi vil ikkje ha samlivsbrot på vår kappe,
og at du sjølv din løk må nappe.
Vi trekk frå ein hundrings på neste faktura,
Vonar dette vil redde ditt forhold til brura."

– Det var et helt fantastisk svar. Diktet jeg fikk var mer verdt enn de 100-kronene jeg fikk i avslag på neste faktura, men det skadet jo ikke det heller, sier en svært tilfreds mobilkunde.

Etter at Simen la ut dialogen på Facebook har den blitt delt og kommentert av tusener.

– Det har tatt helt av, men det er morsomt. En slik gladsak fortjener å bli spredd, sier Simen.

– Jeg hadde ikke sendt en «klage» til Chess på en sånn sak om vi ikke hadde kommet på det spesielle diktet. For det var jo egentlig ikke noe å klage på, men jeg synes mobilselskapet svarte fantastisk, sier han.

24-åringen mener flere store selskap har mye å lære av denne tilbakemeldingen.

Les også vår guide som hjelper deg å velge riktig mobilabonnement:
Du kan vinne stort på priskrigen »

(ANB)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen