Supermarked blir mobilselskap

Alternativ tekst mangler

Det kreves ingen spesielle forutsetninger for at et selskap kan begynne å tilby mobiltjenester. Det har den danske kjeden Dansk Supermarked funnet ut, og nå vil kjedens butikker tilby mobiltjenester.

Dansk Supermarked har fra før av bare videreformidlet andre selskapers mobiltjenester. Den danske teleanalytikeren John Strand mener Dansk Supermarked har gode sjanser til å lykkes med det nye konseptet sitt.

Årsaken er at Dansk Supermarked allerede har en solid kundegruppe, i tillegg til at de har drahjelp til markedsføringen, skriver Digi.no.

- Har ventet lenge
Og skal vi tro den norske teleanalytikeren Tore Aarønes, skal vi ikke se bort i fra at også norske supermarked kan komme med liknende tjenester.

– Vi har lenge ventet på en slik konkurranse. Det er fullt mulig for ikke-telekomaktører å lansere mobiltjenester. I Danmark er det dagligvarekjeden, men det kan likegod være en bank, NAF, sportsbutikk eller kirken for den slags skyld som tilbyr mobile produkter og tjenester, sier Aarønæs til digi.no.

Han tror likevel at det er selskapene som tilbyr spesielt gode tjenester som vil leve lengst. Mens en dagligvarekjede kan tjene på volum, er det operatører som for eksempel Telmore, vil vinne på å tilby lave priser med kunder som betjener abonnementene selv via internett, mener han.

(Kilder: Digi.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen