Sterk vekst for Tele2

Tallene for fjoråret dokumenterer suksessen. Med et resultat før skatt på 110,3 millioner, kan svenskene nå skilte med en solid posisjon i det norske markedet. Selv om det først og fremst er mobiltelefoni som utgjør den store inntektskilden, er Tele2 også Telenors argeste konkurrent innen fasttelefoni.

Konkurransefortrinn
- På to år har vi klart å øke omsetningen med en milliard kroner til 2,45 milliarder kroner i fjor. Økningen skyldes at vi blant annet har attraktive produkter, kraftig forbedret kundeservice og rask respons på konkurrentenes prisnedgang, sier administrerende direktør i Tele2 Norge, Henrik Müller-Hansen til Dagens Næringsliv.

Det er nå ti år siden det svenske selskapet etablerte seg i det norske markedet, men det er først under Müller-Hansens ledelse Tele2 Norge nå kan presentere en så betydelig vekst.

Mobilsuksess
Selv mener Müller-Hansen mye av fjorårets suksess skyldes lansering av lik mobiltelefonipris i Norge og Sverige, noe han omtaler som et unikt produkt.

Tele2 har til sammen 600.000 norske telekunder innen mobil-, fasttelefoni, bredbånd, men det er utviklingen i det norske mobilmarkedet Tele2-sjefen verdsetter spesielt høyt.

- Den norske mobilbruken er helt unik. Tele2-konsernet har virksomheter i nesten hele Europa, og det er ingen land hvor kundene bruker mobiltelefonen slik som i Norge, sier Müller-Hansen til Dagens Næringsliv.

Så økte da også selskapet sin mobilomsetning i Norge med 48 prosent fra 845 millioner kroner i 2004 til 1255 millioner kroner i 2005.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen