Stå på krava – krev reparasjon!

Etter uroen rundt BenQ-Siemens har enkelte fryktet at de ikke vil få mobiltelefonen sin reparert dersom den skulle gå i stykker. Men Rune Tollefsen hos serviceverkstedet Zodiac vil presisere at det bare er garantireparasjonene som er midlertidig stanset. - Ønsker du å dekke reparasjonen selv vil vi selvsagt hjelpe deg, sier Tollefsen.

Som mobilkunde har du imidlertid rettigheter. Skulle noe skje med mobiltelefonen er det forhandleren du kjøpte mobiltelefonen av som må dekke garantiskaden. Så blir det forhandleren, og ikke du som skal ta kampen om hvor sluttregningen skal plasseres. 

Tom kasse
Normalt sender forhandleren telefonen din til et autorisert serviceverksted, som igjen har avtale med mobilprodusenten om dekning av reparasjonsomkostningene ved garantiskader. Nå har imidlertid BenQ Mobile i Tyskland stoppet utbetalingene, rett og slett fordi kassa er tom.

BenQ, som eier BenQ Mobile, vil etter planen fortsette å selge mobiltelefoner i Norge . Nå må de rydde opp raskt om de vil redde stumpene av publikumstilliten.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen