«Discover Weekly» er en populær funksjon.. (Bilde: Spotify)

Spotify-brukerne har kastet seg over de personlige spillelistene

«Discover Weekly»-funksjonen har blitt en stor suksess for strømmegiganten, også i Norge.

Spotifys tjeneste for musikkanbefaling, kalt Discover Weekly, har blitt en skikkelig suksess, forteller selskapet selv i en pressemelding. Tjenesten lager ukentlige, personlige spillelister, basert på dine musikkvaner.

Ifølge strømmetjenesten har over 40 millioner brukere lyttet til Discover Weekly-spillelistene siden oppstart, og nesten fem milliarder anbefalte låter er blitt strømmet siden juni i fjor.

Foto: Spotify

Av annen statistikk kan Spotify opplyse om at over halvparten av de som bruker Discover Weekly strømmer minimum 10 låter per uke, og at funksjonen er mest populær i aldersgruppen 25-34 år.

– Gunstig for artistene

De personlige spillelistene har tilsynelatende vært god butikk for artistene selv. Ifølge Spotify har over 8000 artister visstnok fått over 50 prosent av lytterne sine via Discovery Weekly siden oppstarten. 

Når det gjelder norske artister er det blant andre Chris Holsten, Michael Aasen, og Erik & Kriss som har blitt anbefalt mest til norske Discover Weekly-brukere.

Blant utenlandske artister som har blitt anbefalt hyppigst til de norske brukerne av de personlige spillelistene er amerikanske ZHU og svenske Andreas Moe og Seinabo Sey. Musikksjangerne som har blitt strømmet hyppigst er pop, indieelektronika og indiepop.

Nå har det kommet en ny dings som lar deg strømme Spotify på farten uten mobiltelefon: Pebble Core er nå lagt ut på Kickstarter »

(Kilde: Pressemelding)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen