Spanderer kinobillett på kundene

Chess har fått med Oslo Kino på landsomfattende kinoordning.

Markedsdirektør Jarle Alvær i Chess.
Markedsdirektør Jarle Alvær i Chess.

Det er to år siden vi skrev om kinokonseptet ChessTirsdag, hvor mobiloperatøren Chess i samarbeid med kinoer over hele landet tilbyr to kinobilletter til prisen av én på tirsdager. Den gangen var imidlertid ikke Oslo Kino med på ordningen.

Etter to års forhandlinger har Chess nå fått i stand en ordning med Oslo Kino og seks andre lokalkinoer. Dermed er alle norske kinoer med i samarbeidet.

– ChessTirsdag startet som et lojalitetsprogram for å holde på eksisterende kunder, men siden starten i mai 2010 har dette utviklet seg til å bli et konsept som også bidrar til at folk velger oss på grunn av de gjentatte økonomiske fordelene dette gir, sier markedsdirektør Jarle Alvær i Chess i en pressemelding.

Konseptet stammer fra England, hvor mobilselskapet Orange for ni år siden lanserte Orange Wednesdays.

Ifølge Chess har rundt 150.000 personer til nå benyttet seg av ChessTirsdag-tilbudet.

– Nå som vi har fått på plass Oslo kino vil besøkstallene skyte ytterligere i været. Bergen har vært den ledende byen hvor nærmere 50 000 personer har benyttet tilbudet. Vi har store forventninger til både Oslo og de øvrige lokalkinoene som nå trer inn i samarbeidet, sier Alvær.

Les også: Chess kjøper Ludo-kundene

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen