Sony Ericsson vokser

Mobilprodusentenes markedsandeler

- Nokia (36,9 %)
- Motorola (14,5 %)
- Samsung (13,4 %)
- Sony Ericsson (9 %)
- LG Electronics (6,8 %)

Mobilprodusentenes markedsandeler

- Nokia (36,9 %)
- Motorola (14,5 %)
- Samsung (13,4 %)
- Sony Ericsson (9 %)
- LG Electronics (6,8 %)

Det er tydelig at Sony Ericsson gjør noe riktig for tiden. Produsentens markedsandel stiger til stadig høyere nivåer.

Gartner har nemlig publisert nye resultater for mobilmarkedet som viser at Sony Ericsson øker mest av de fem største mobilprodusentene.

De nye tallene viser at Sony Ericsson har solgt 58 prosent flere mobiltelefoner i andre kvartal enn i årets første. Det gir produsenten en markedsandel på ni prosent, mot 6,6 prosent i forrige kvartal.

Øker forspranget fra LG

Sony Ericsson var i forrige kvartal verdens fjerde største mobilprodusent, og har ikke endret plass som følge av oppgangen. Men produsenten har likevel et økt forsprang fra LG som ligger på femteplass.

LG har en markedsandel på 6,8 prosent, og har holdt seg stort sett uendret - med en marginal økning. Nokia har 36,9 prosent av markedet, og har hatt en jevn oppgang det siste året - fra 33,7 prosent i fjor på samme tid.

Motorola stuper

Motorola gjør det derimot ikke like bra. Fra første til andre kvartal har markedsandelene hatt en nedgang fra 21,9 prosent og ned til 14,6 prosent.

Samsung har en markedsandel på 13,4 prosent, som ikke har endret seg stort det siste året.

(Kilder: Mobil.se)

Kommentarer (13)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen