SMS-varsling tar av

For den glemske delen av befolkningen, har en syvende sans lenge vært en reddende engel. Nå trenger vi ikke lenger å huske å sjekke den syvende sansen, for engelen kommer flaksende rett til oss i form av en SMS inn på mobiltelefonen.

Bilen din er ferdig reparert, hilsen verkstedet. Du har bare 300 kroner igjen på din konto, hilsen banken. Du må huske å lese av strømmåleren i dag, hilsen nettselskapet.

Stadig flere av oss mottar slike meldinger på mobiltelefonen. Har du glemt å betale regningen, kan du være sikker på at mange minner deg på det også.

Varsel
- Vi sender SMS til kundene for å bekrefte verkstedtime. Det sendes også ut en SMS-påminnelse et døgn i forveien. En ny melding går når bilen er ferdig på verksted, sier Terje Wilson, kundebehandler og nestkommanderende hos Snap Drive i Sandakerveien til Aftenpostens nettutgave.

De fleste som mottar slike meldinger kommer med positive tilbakemeldinger og setter pris på den ekstra påminnelsen.

- Kundene er veldig fornøyde, ikke minst med påminnelsesmeldingen. Og for oss betyr det blant annet at det er færre som glemmer å møte til avtalt time, sier Wilson.

Kundekrav
Flere og flere kunder krever nå å få beskjed per SMS, noe både mobiloperatører og IT-selskaper har fått merke. Selskapet Kreasoft leverer kundehåndteringssystemer med innbygget SMS-modul til bedrifter og offentlige etater.

- Tidligere var ikke kundene våre så opptatt av SMS-tjenesten. Men de siste månedene har dette endret seg. Nå opplever vi at SMS-modulen er det første de spør etter. De kommer til oss, fordi de vet at vi har dette systemet. Våre kunder ser at forbrukerne i stadig større grad krever å bli varslet via SMS, sier markedssjef Majken Hauknes i Kreasoft til Aftenpostens nettutgave.

Informasjonssjef Esben Tuman Johnsen i Telenor bekrefter at bruken av mobile service-meldinger øker kraftig, og sier til Aftenpostens nettutgave at de stadig fÃ¥r henveldelser fra bedrifter som ønsker Ã¥ integrere SMS-varsling i sine systemer. 

 

 

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen