(Bilde: Robert Scoble / Flickr)

Slik kan Microsoft bli kule igjen

Analysebyrået Gartner mener det har løsningen.

Microsoft sliter ikke akkurat, men til og med avtroppende direktør Steve Ballmer innrømmer at selskapet har havnet litt bakpå i mobilkampen. Det samme gjelder muligens hvor «kul» bedriften framstår som, i motsetning til for eksempel den statussymbolskapende rivalen Apple.

Gartner-analytiker Roberta Cozza mener imidlertid at hun har løsningen på Microsofts problem med «ukul» image: Her må produktene knyttes tettere sammen!

Mer synergi

Steve Ballmer går av i løpet av neste år, og Cozza mener at den nye toppsjefen må forstå betydningen av mobil og selskapets egen maskinvaresatsing.

I tillegg kommer det viktigste: Microsoft har mange sterke merkevarer under sin kappe, som Windows, Skype og Xbox. Ifølge Cozza hersker det en del forvirring innen Microsoft, ettersom det kan virke som at produktene er helt separate fra hverandre.

– De må binde sammen alle disse tjenestene til en mer samlet opplevelse, i stedet for å ha flere ulike planeter med tjenester, hevder Cozza, ifølge WinBeta.

Selskapet er på topp:
Microsoft er det mest inspirerende selskapet »

(Kilde: WinBeta)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen