Håvard Fossen/Inside Telecom

– Slik gjorde vi vårrengjøringen morsom

Ikke la mobilversjonen være en ettertanke, advarer Finn.no og Mobiento.

Bedrifter og markedsførere kjemper en innbitt kamp om kundenes oppmerksomhet. Det gjelder å nå dem der de er, og å skape et positivt inntrykk av produktet.

Derfor valgte Finn.no å tenke nytt da Lilleborg kontaktet dem for å få gjennomført årets vårrengjøringskampanje. Tanken var at det måtte gå an å finne på noe annet enn tradisjonelle nettannonser, såkalte banners & boards.

Finn-brukerne er på siden i 20 minutter i snitt og drømmer om det perfekte hjem. Slik ble idéen om et spill født, et spill som ideelt sett skulle få folk til å syns det var morsomt å bruke produktene. Premien var vaskeutstyr for ti tusen kroner.

Vasket skitne boligannonser

Lilleborg gikk med på å øke budsjettet sitt, og kampanjen ble lansert som et spill der brukerne skulle vaske «skitne» boligannonser på Finn.no.

Kampanjen må kalles en rungende suksess blant de 20 prosentene som bruker mobil og nettbrett. Disse hadde en 80 prosent høyere klikkrate, og brukte 90 prosent lengre tid på siden enn PC-brukerne. Trafikken fordelte seg jevnt gjennom døgnet, bortsett fra nettbrettene, som har en solid trafikktopp i sofaen klokka ni om kvelden.

Ifølge Kyrre Edquist-Hansen kommersielt ansvarlig for mobil i Finn.no var kunden strålende fornøyd med resultatet av kampanjen.

Selve spillet var utviklet av Mobiento, som spesialiserer seg på mobile løsninger. Selskapet tror på å utvikle for mobil først, i stedet for å tilpasse til små skjermer i etterkant. På den måten får brukeren en langt mer optimal opplevelse, mener Mobiento.

– Antallet som surfer på nettet fra mobil øker med tresifret sekvens, så hva venter vi på, spør daglig leder Karine Storaker Braaten i Mobiento.

Les også: Mobil viktigere enn PC for Finn.no

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen