Slik blir din bedrift best på mobilreklame

Suverent virkemiddel – hvis det brukes riktig, sier ekspertene.

Når kundene dine sier ja til å la deg kontakte dem på mobilen, er det en tillitserklæring av de sjeldne. Men når bedrifter får slippe til på vår mest personlige dings, må de vise seg tilliten verdig.

Det er hovedpoenget i en ny rapport fra Forrester Research. De mener SMS- og app-interaksjon med kundene kan være det uovertruffent mest effektive markedsføringsverktøyet – vel å merke hvis det brukes riktig.

Har du en vare eller et budskap å selge, gjelder det å holde seg konkret og relevant. De som takker ja til å motta masseutsendelser på mobilen, er gjerne også de tyngste app-brukerne.

For å unngå spam, tar disse brukerne i stadig større grad kontroll over smarttelefonen sin, og bruker avanserte innstillinger for å filtrere hva slags informasjon de mottar og når de ønsker å motta den.

Kundene straffer tillitsbrudd

I løpet av de neste fem til ti årene vil apper tilknyttet varmeovner, biler og kjøleskap sende oss påminnelser om energiforbruk, bilreparasjoner eller forslag til handleliste. Du vil kunne velge å bare motta forslaget til handleliste på lørdager, når du likevel skal i butikken.  Du vil kunne velge å motta alt vennene dine poster på nett om programmet du ser på, i det tidsrommet programmet går.

Du vil også kunne blokkere for evig tid det selskapet som ikke respekterte din privatsfære gjennom din egen personvern-app.

Forrester mener dette er framtida hvis ikke dårlige masseutsendelser i mellomtida ødelegger mobilmeldinger som markedsføringsmedium.

Vinnerne vil være de bedriftene som integrerer masseutsendelser til mobil som en sentral del av kundepleien sin, og som våger å la kunden ta kontroll. Med de muligheter som ligger i dagens smarttelefoner til å lese brukerens geografiske posisjon og aktivitet, vil man ellers bidra til å øke en allerede økende bekymring knyttet til personvern og smarttelefoner, mener Forrester.

Les mer: Dette må du tenke på når du skal lage apper >>

(Kilde: Forrester Blog)

 

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen