Skullcandy klar for iPhone

Er du en av de som har gått til anskaffelse av en iPhone eller iPod Touch, så har du ganske sikkert oppdaget det allerede: hodesettet du helst vil bruke passer ikke i den trange kontakten. Dermed har du ikke noe annet valg enn å ta til takke med ørepluggene fra Apple.

Nå har Skullcandy tilpasset sine produkter til de nye kontaktene. 

Holder mål

I Skullcandy venter de i spenning på at iPhone skal komme til Norge. Men allerede før telefonen er i salg er de nye hodesettene med mikrofon og svarknapp til iPhone på plass. Hodesettet er bygget på samme lest som den kraftigste versjonen av suksessen Full Metal Jacket. Disse ørepluggene kommer med 11 mm element og hus i aluminium. Samtidig har de fått en ny og bedre ledning.

Vi har testet iPhone-varianten, og kan glede oss over at den holder mål både når det gjelder lyd og funksjonalitet. Knappen på ledningen kan brukes om du vil besvare eller avvise anrop. Når du hører på musikk kan du pause og starte musikken med samme knapp. Mikrofonen på ledningen gjør at du kan snakke på samme måte som med originalsettet.

Ørepluggene er av den typen du stikker inn i øregangen, og følgelig stenges lyder fra omgivelsene ute. Med i pakningen følger også et reiseetui, og ekstra skumplugger som former seg etter øregangen din. Disse gir enda bedre lydisolasjon enn gummiproppene.

Settet er satt i produksjon og ventes til Norge om 5-6 uker. Prisen vil trolig havne på rundt 600 kroner. Vanlige hodesett som kan brukes både på iPod Touch og iPhone finnes allerede i butikk. Du kan bruke et slikt hodesett med iPhone, men må da bruke mobilens mikrofon om du vil snakke med noen.

Markedet finnes
- Vi håper jo at iPhone skal være på plass ganske snart, men med det store gråmarkedet som finnes så regner vi med at det uansett vil finnes et marked for iPhone-pluggene, sier Harald Kristiansen i No Border til Mobilen.no. Skullcandy har på kort tid opplevd en eventyrlig suksess i Norge, noe som ikke minst skyldes selskapets utradisjonelle måte å arbeide på. – Vi har vårt utspring i musikk og snowboard-miljøet og er fremdeles en del av dette miljøet, sier Kristiansen.

Ved å være trofast mot røttene har selskapet bygget opp et varemerke som er en del av ungdomskulturen. Skullcandy har ikke noe stort markedsføringsbudsjett, men vokser raskt på sitt gode rykte i disse miljøene.

Les også:
- Ørene opp for Skullcandy
- Powered by Skullcandy
- Norsk firma kulest på CeBIT?

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen