Skiller privat –og jobbsamtaler på mobilen

Dermed kan det bli slutt pÃ¥ unødvendige høye utgifter for bedrifter som bruker Telenor Mobil.  Med den nye tjenesten kan bedriften skille mellom private og jobbrelaterte samtaler enten ved Ã¥ definere numrene hver for seg, eller ved Ã¥ si at alle samtaler i arbeidstiden er jobb, resten privat. Tjenesten skiller mellom disse automatisk og koster 25 kroner i mÃ¥neden per abonnent.

Stor etterspørsel
- Et tosifret antall bedrifter har allerede vist interesse for denne løsningen, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor til dn.no. Også Statoil, politiet, skattedirektoratet og andre kommunale etater skal være blant dem som er interessert i å ta i bruk den nye tjenesten i følge dn.no.

NetCom har det også
På spørsmål fra dn.no, svarer informasjonsdirektør Guri Wormedahl at en lignende tjeneste er på vei fra NetCom. Men NetCom har allerede en liknende mulighet i dag via deres E-faktura for bedrifter. Med denne løsningen kan bedriften gå inn å skille hvilke samtaler som er gjort innenfor og utenfor arbeidstiden. Men til forskjell fra Telenors automatiske tjeneste, så må NetComs kunder inntil videre gjøre dette manuelt.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen