(Bilde: True&Co/montasje)

Skapte en ny type BH med Big data

500 000 kvinner delte puppemålene sine.

Mange kvinner sliter med å finne BH-er som passer, og det vil oppstartsselskapet True&Co gjøre noe. Ifølge Tech Crunch klarte de å få over 500 000 kvinner til å dele puppemålene sine, noe som ga dem over 7 millioner datapunkter å jobbe med.

Innsamling av store mengder data – såkalt Big data – har de siste årene ofte vært nevnt som en verdifull kilde for de som vil utvikle nye eller forbedrede produkter og tjenester. True&Co er ett eksempel.

I dette tilfellet har kvinnene svart anonymt på en 2-minutters quiz på Internett.

Passer figuren 

TrueSpectrum.
TrueSpectrum.Foto: True&Co

Den nye BH-produsenten skal angivelig ha klart å identifisere over 6000 forskjellige typer pupper etter å ha analysert svarene fra quizen.

Deretter har de laget et fargekart – kalt TrueSpectrum – som skal gjøre det lettere å finne frem til en passende BH for alle kvinner. «Passform starter med figuren din, ikke BH-størrelsen din» er et av slagordene som True&Co opererer med på nettsiden sin.

Selskapet sier til Tech Crunch at 8 av 10 kvinner som har prøvd de spesialtilpassede BH-ene deres er fornøyde så langt, noe tilsynelatende tyder på høy brukertilfredshet. For øvrig har de ennå ikke utviklet en BH for de rundt tre prosentene som trenger den mest spesielle passformen i TrueSpektrum-fargekartet.

På sikt sier True&Co at de muligens vil bruke samme datainnsamlingsmetode via Internett til å utvikle bedre produkter i andre kategorier også, eksempelvis undertøy. 

Kåte menn donerer penger til desperate kvinner:
Fikk gratis silikonpupper ved å chatte på nettet »

(Kilder: Tech Crunch, True&Co)

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen