Skal redde Nokia

Nokia mister stadig markedsandeler, samtidig som andre mobilprodusenter vokser seg større og mektigere. Dette er mest sannsynlig hovedgrunnen til at den finske giganten nå rekrutterer arbeidskraft fra markedsføringsavdelingen til verdens mest kjente merkevare - Coca-Cola.

Mannen som skal få Nokia på rett kjøl igjen heter Keith Pardy, og har jobbet for Coca-Cola i 17 år. Pardy har blant annet ledet markedsføringen av kjente Cola-produkter som Sprite og Fanta.

I Nokias fremtidige markedsføring vil produsentens telefoner bli delt inn i seks kategorier, blant annet "billig" og "eksklusiv", slik at folk lettere kan finne frem til den mobilen de er ute etter. Noe av årsaken til Nokias stadig synkende aksjekurs antas nemlig å være at de ikke greier å markedsføre hele produktlinjen sin på en effektiv måte.

Nokia har heller ikke kastet seg på den populære kamskjells-bølgen, slik som nesten samtlige av de andre produsentene nå har, noe som nok også kan ha hatt negativ innvirkning på salget av Nokia-telefoner.

Nå gjenstår det bare å se om Keith Pardys ekspertise på markedsføring kan gjøre Nokias telefoner "in" igjen.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen