Sjekk om abonnementet ditt virker i utlandet

Du skrur på telefonen og tror alt er i den skjønneste orden. Men når du skal ringe ut oppdager du at noe er galt. Mobilen vil rett og slett ikke koble opp. Det er flere som har gjort denne oppdagelsen i sommer, og som kan fortelle om problemer dette har medført.

Koster penger
Problemet oppstår dersom du har nettbasert abonnement eller kontantkort som må aktiviseres før de kan brukes i utlandet. Er du ennå hjemme kan det lønne seg å kontakte operatøren din allerede nå for å sjekke status.

Har du nettabonnement kan du selv legge inn tjenesten. Vær oppmerksom på at enkelte tar betalt for å åpne for utenlandstrafikk.

Er du i utlandet og oppdager at SIM-kortet ditt ikke fungerer, så har du to alternativer. Lån en telefon og ring kundeservice, eller oppsøk en Internettkafé og rydd opp selv. Men enklest gjør du det for deg selv om du sjekker dette før du reiser!

 

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen