Sesam taper penger

Den norske søketjenesten Sesam ble i 2005 lansert med stor optimisme, og hadde den gangen som mål å konkurrere med giganten Google på det norske markedet.

Schibsted har ifølge Dagens Næringsliv tapt 321 millioner kroner på Sesam, og har nå bestemt seg for å redusere markedsføringen av tjenesten.

Målet i dag er å bygge et såpass godt produkt at det er brukerne selv som markedsfører Sesam, sier Arild Nilsen, daglig leder for Sesam, til Dagens Næringsliv.

Planen fremover er at Sesam skal få et nytt utseende, eksisterende tjenester skal oppgraderes, og tjenesten skal satse på søkeordsannonser, sier Nilsen.

Videre forteller Nilsen at Sesam skal bruke felles annonsenettverk og bedre integrasjon med andre Schibsted-portaler, som Finn.no, VG og Aftenposten. Yahoo! Norge skal i løpet av desember levere alle søkene for Sesam.

(Kilder: Digi.no, Dagens Næringsliv)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen