Ser du hva forskjellen er?
Teknofil
(Bilde: Facebook)

Ser du hva forskjellen er?

Facebook får ny logo.

Annonsør­innhold
Les hele saken »

Den blå F-logoen som representerer Facebook er så enkel i sitt utseende at den er umiddelbar gjenkjennelig. Akkurat som en logo bør være. Nå har de bestemt seg for å endre logoen sin, men endringene er ikke akkurat store. 

Det er faktisk gjort så små endringer at mange ikke engang vil se at noe nytt har skjedd.

Trykk på bildet under for å se forskjellen på logoen:

 

Ikke stor forskjell

Som du ser er det a-en i logoen som har endret seg mest. Linjene er også hakket tynnere, antageligvis for å øke lesbarheten på mindre skjermer. 

Mannen bak den relativt forsiktige oppdateringen heter Eric Olson, som jobber designer for Process Type Foundry. Den nye logoen vil rulles ut i løpet av kort tid, og erstatte alle de tidligere logoene.

Den kvadratiske F-logoen vil forøvrig bestå slik den er i dag. 

Vi har sett tøffere logo-endringer tidligere: 
Slik gikk det da Microsoft drepte sin 25 år gamle logo »

(Kilde: The Verge)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen