Sense vil ha oppvask

Selveste sjefen i Sense, Nadir Nalbant, står nå fram og forteller at de fleste mobiloperatører, inkludert Sense selv, bruker uetiske metoder for å tjene mest mulig penger på kundene sine.

Blant annet forteller han at operatørene bevisst prøver å villede kundene med å lage forvirrende oversikter over prisene på de forskjellige abonnementene som tilbys, slik at kundene risikerer å ende opp med et abonnement som ikke passer de behovene de faktisk har, noe som er lønnsomt for operatøren, men ikke for kunden. Det er rett og slett for mange abonnement å velge mellom.

Reitangruppen, som kjøpte opp Sense for et halvt år siden, er klar for en skikkelig oppvask i tilbudene sine, og oppfordrer samtidig andre operatører til å gjøre det samme. Sense vil derfor i løpet av de neste ukene lansere et nytt abonnement, som skal benytte samme taktikk som Rema 1000, nemlig faste lave priser. Hvor mye man ringer skal ikke lenger påvirke prisen.

Sjefen i Chess, Idar Vollvik, humrer av utspillet fra Sense. "Man kan jo spørre seg om hvor troverdig dette er. Det fornøyelige budskapet er jo at Sense ikke lenger vil lure kundene", sier han til Dagbladet. I samme slengen ønsker han Sense velkommen etter på lavprismarkedet.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen