Sense-kunder uten dekning

Det siste halve året har Sense-kunder fått tilsendt nytt SIM-kort i puljer, fordi Chess, som igjen eier Sense, ble kjøpt opp av Netcom-eierne TeliaSonera, for ett års tid siden.

Alle abonnenter som har Sense-abonnement må derfor over fra Telenors til Netcoms nett i Norge. Det har ikke gått like smertefritt for alle.

På mandag denne uken, skulle et ukjent antall Sense-abonnementer bytte til sine nye SIM-kort kl 14. Men de nye SIM-kortene virket ikke slik de skulle, samtidig med at de gamle kortene ble frakoblet Telenor-nettet. Dermed var abonnentene uten dekning.

Sense-abonnent Luca Usai forteller til Forbruker.no at han ikke fikk dekning på sitt nye SIM-kort før ett døgn etter at han byttet SIM-kort.

- Det virker som om det er i orden nå, men har altså vært uten mobilkontakt nesten i ett døgn nå da. Det holder jo ikke i det hele tatt. Tenk på at folk som ikke har andre telefoner enn mobilen, uttalte Usai i går.

Ole Nordstad, viseadministrerende direktør i Chess, forteller at problemene berørte kontantkort-kunder fra Sense. Han mener at det ikke kan ha vært mange kunder som ble berørt av problemene.

- Jeg har ikke det nøyaktige antallet, men disse gruppene vi overfører er ikke så store, fortalte Nordstad til Forbruker.no.

(Kilder: Forbruker.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen