Se hvor Netcom sliter

Slik ser Telias nye feilmeldingstjeneste ut. (Bilde: Skjermskudd fra Telia.se)
Slik ser Telias nye feilmeldingstjeneste ut. (Bilde: Skjermskudd fra Telia.se)

Netcom skal lansere en ny tjeneste som lar deg selv sjekke hvor det er trøbbel i mobilnettet.

Den nye tjenesten vil bli tilgjengelig for Netcoms kunder iløpet av året.

Når mobilnettet til Netcom får problemer, kan du sjekke på operatørens nettsider hvilke sendere og områder problemet gjelder.

Netcoms informasjonsrådgiver, Øyvind Vederhus, forteller til Amobil at du sannsynligvis også vil få vite om problemene gjelder 2G- eller 3G-nettet eller begge deler.

Viser på kart

Driftsinformasjonen får du opp som et kartgrensesnitt, hvor farger indikerer hvilke områder av landet som er rammet av problemer.

Teknologien som brukes til den nye tjenesten er forøvrig laget av norske Cellvision. Den svenske operatøren Telia har allerede tatt i bruk teknolologien til glede for sine kunder.

Mens du venter kan du klikke innom Telias nettsider og få en liten smakebit på Netcoms nye tjeneste »

(KIlder: CellVision, Telia)

Kommentarer (8)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen