(Bilde: The Walt Disney Company Nordic)

– Se filmen på kino eller hjemme

Sony og Disney tester ut en vågal modell for rykende ferske kinofilmer.

Kampen mot piratkopiering får Sony og Disney til å tenke nytt i Asia. I Sør-Korea, som er verdens åttende største filmmarked, er de to selskapene i gang med å teste ut en dristig ny løsning. Det skriver The Verge.

Løsningen går ut på at selskapene tilbyr filmer som leie mens de fremdeles går på kino. En kunde kan med andre ord kjøpe en billett for å se filmen på kino, eller se den hjemme via kabel, Internett eller satellitt-TV.

Filmene som er omfattet av tilbudet inkluderer blant annet Django Unchained og Rive-Rolf.

Motstand på hjemmebane

Sony og Disney er dermed de to første studioene fra USA som tilbyr en slik løsning til forbrukerne. De øvrige Hollywood-studioene følger nøye med på utviklingen, men The Verge skriver at strategien er ventet å bli møtt med større motstand på større markeder som USA og Storbritannia.

Kino er en del av markedsføringen for en film, og mange produksjoner gjør det fremdeles sterkt på det store lerretet – som for eksempel Iron Man 3 med Robert Downey jr. i hovedrollen.

Disney har tidligere lansert på nett:
Disney-filmer kommer til YouTube »

(Kilde: The Verge)

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen