(Bilde: Twitter)

Sårene hennes gror når du ser på plakaten

Slik blir Kvinnedagen markert i London i helgen.

Vold mot kvinner er et av de store problemene som fortsatt gjør Kvinnedagen 8. mars til en viktig markering. Også i land hvor kvinner og menn på papiret har like rettigheter, er kvinnemishandling dessverre svært utbredt. 

I England har organisasjonen Women's Aid tatt i bruk ansiktsgjenkjenningsteknologi i sin 8. mars-kampanje i år, skriver Mashable. På den måten håper de å tiltrekke oppmerksomheten fra forbipasserende på gata.

Kvinnens sår leges hvis folk ser henne

Flere steder i London har det dukket opp store reklameplakater, med bilder av kvinner som har sår og blåmerker i ansiktet og påskriften «Se på meg. Vi kan kan stoppe det.» Dersom nok folk stopper opp for å se, begynner kvinnens ansikt å leges. Det har reklamebyrået WCRS sørget for, ettersom de har lagt til en ansiktsgjenkjenningsfunksjon på reklameskjermene rundt i byen.

Kampanjen har allerede fått mye oppmerksomhet på Internett. Hvor godt den fungerer i Londons gater er kanskje et annet spørsmål. Vi sliter i alle fall med å finne bilder på Twitter som viser et kvinneansikt som ikke er blodig og forslått. De fleste forbipasserende ser heller ut til å ha nesa dypt ned i mobiltelefonen sin.

Kvinner erobrer sosiale medier
Bare én av tjenestene brukes mest av menn »

(Kilder: Mashable, Twitter, Vimeo)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen