Samsung mot LG i Champions League

Mens Samsung er sponsor for Chelsea, er det LG som sørger for at mobilutstyret er i orden hor Liverpool. Samsungs avtale med Chelsea skal strekke seg over 5 år, og er verdt 50 millioner pund, eller drøyt 600 millioner kroner. Dette er Samsungs nest største sponsorengasjement, etter de Olympiske Leker.

Profilering
LGs avtale omfatter ikke like store beløp, men et samarbeid om profilering av LG og mobilt innhold på Liverpools hjemmesider skal gi klubben sponsorinntekter på 1 million pund (drøyt 12 millioner kroner) over to år.

Hvem av de to  mobilgigantene som vil fÃ¥ mest tilbake for sin investering vet vi kanskje pÃ¥ tirsdag. Da møtes i alle fall deres respektive fotballklubber til dyst i Champions League. Billetter til oppgjøret selges fremdeles pÃ¥ Internett for omlag 6.000 kroner stykket.

Men koreanerne er ikke de eneste mobilsponsorene i den engelske fortballserien. O2 sponser Arsenal, mens Manchester United er sponset av Vodafone.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen