(Bilde: Samsung)

Samsung lanserer 24-timersgaranti på service

Tilbyr ny tjeneste for bedriftskunder.

sol2.
Svikter mobilen kan det ødelegge butikken, sier Stig Ove Langø i Samsung. Premium Service skal minimere skaden.Foto: Amobil.no

Samsung lanserer en ny tjeneste der de blant annet lover bedrifter at service på en mobiltelefon eller nettbrett aldri skal ta mer enn 24 timer. I tillegg kommer tjenester som sikker backup, overføring av data ved bytte av mobil/nettbrett, og sikker sletting av data – også fra enheter som er helt ødelagt.

Grunnen til at Samsung innfører tjenesten, er et ønske om å være best på ettermarked. Det forteller Stig-Ove Langø i Samsung. Han sier Samsung har tegnet en avtale med Mcare, for å kunne sikre sine bedriftskunder et mest mulig komplett serviceprogram for mobiltelefoner og nettbrett.

Kritisk om mobilen svikter

Mobiltelefonen er blitt som en PC. Når den går i stykker kan det skade butikken. Derfor er det viktig å kunne tilby en tjeneste som forenkler servicen og gjør det mulig å være oppe og gå på veldig kort tid, sier Langø.

I tjenesten, som Samsung kaller Samung Premium Service, ligger en garanti om at service på en telefon ikke skal ta mer enn 24 timer. Da kommer postgang, eller tiden det tar å sende med bud, i tillegg. Tjenesten skal også gi komplett rapporteringsoversikt, trygg og sikker datahåndtering, samt at data kan gjenopprettes fra ødelagte mobiltelefoner.

Abonnentene får prioritert kundeservice med egen e-postadresse og et eget «hotline» telefonnummer.

Koster penger

Men det er selvsagt en hake ved det hele – løsningen er ikke gratis. Dessuten vil den bare gjelde for de av bedriftens ansatte som har en Samsung-mobil eller nettbrett.

Løsningen er abonnementsbasert, og det er ingen bindingstid. Hva det vil koste avhenger av hvor langt bedriften ønsker å trekke det. Vi vil forhandle med hver enkelt bedrift, men vil tilby en svært avansert tjeneste til en hyggelig pris, sier Langø.

Han forklarer også hvorfor tilbudet bare gjelder for bedriftsmarkedet. Ifølge Langø har forbrukerne en god beskyttelse gjennom forbrukerkjøpsloven. Forbrukere har blant annet krav på lånetelefon om telefonen må på service over en viss varighet. Dessuten har Samsung allerede flere tjenester rettet mot forbrukermarkedet, som bytte av skjerm til fast pris mens du venter, og overføring av data fra gammel til ny mobil. Premium Service retter seg mot bedriftsspesifikke behov.

Selvbetjening

samsung platinum 2PNG.
Der gikk dagens presentasjon, to heldagsmøter med budsjettforhandlinger og 314 kontakter i knas. Eller?

Tjenesten åpner for elektronisk generering av ferdig frankert fraktseddel for innsending av enheten direkte fra deg som bedrift, og om ønskelig direkte tilbake etter ferdigstilt håndtering.

For en bruker i en større bedrift med geografisk adskilte avdelinger betyr det at telefonen kan registreres og sendes inn direkte, uten at du først må sende mobilen til bedriftens IT-avdeling.

Digital forensics

Slettetjenesten som tilbys er også svært avansert. Sletter du mobiltelefonen ved hjelp av en app eller ved å resette telefonen, så kan mye av dataen gjenopprettes. Med Premium Service blir minnet skikkelig renset, slik at det ikke senere kan gjenopprettes. Dette er særlig viktig for bedriftssensitiv informasjon.

Mcare har spesialister som kan hente ut data fra ødelagte mobiltelefoner og rekonstruere informasjon som tilsynelatende er slettet. Tjenesten benyttes blant annet av Kripos, ved søk etter informasjon fra mobiltelefoner i straffesaker. Men sletter du med Platinum Secure, vil ingen kunne hente informasjonen tilbake fra telefonen eller nettbrettet.

Premium Service er tilgjengelig fra og med i dag.

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen