Samletest Trådløse gaming-hodetelefoner

Vi skal finne de beste trådløse surround-hodetelefonene. (Montasje av flere bilder). (Bilde: Kristoffer Møllevik)

Vi har testet syv, og anbefaler fire

Det var en hard jobb, men noen måtte gjøre den: Timesvis med dataspilling og musikklytting er over og vi har konkludert.

Oppdatert april 2017: Vi har lagt til Corsair VOID Wireless , SteelSeries Arctis 5 og 7, samt justert karakterene etter oppdateringen.

Det er fort gjort å fokusere for mye på bildet og grafikken når du skal inn i en eller annen virtuell verden. Det ene spillet etter det andre lovprises for stadig flottere grafikk, farger og generelle visuelle uttrykk som skal skape en oppslukende og engasjerende spillopplevelse.

Men hvis det er én ting som kan røske oss tilbake til den vintergrå virkeligheten, er det lyd som ikke står til bildet. Battlefield 1 er ikke det samme uten de dype artilleridrønnene og den fete lyden av en grovkalibret mitraljøse. Og når Geralt svinger seg i The Witcher 3, er det ikke det samme uten de syngende overtonene fra sverd som møtes, eller de dyp-dumpe klaskene fra monsterlemmer som kolliderer med menneskekjøtt. 

Kollega Wilson poserer pent med de ulike hodetelefonene

Så, hvis ikke dette, sammen med tittelen, ikke har avslørt oss allerede, kan vi vel si det en gang til for de som liker å få det med teskje: Vi skal teste trådløse spill-hodetelefoner med surroundlyd, slik at vi kan sikre oss å være ett steg nærmere en alltoppslukende spillopplevelse. I første omgang har vi fem konkurrenter på pallen: Logitech G933, Logitech G533, Razer ManO'War, Turtle Beach Stealth 450 og Astro a50. Flere vil komme etter hvert som vi får tak i dem, og da oppdaterer vi testen, og eventuelt konklusjonen dersom noen vippes ned av pallen.

Men før vi avslører vinnerne (lengre ned på siden) skal vi gå kjapt gjennom hva vi har sett etter og hvorfor.

1. Hvorfor trådløst?

Trådløst koster jo tross alt en del mer. Hvis vi tar Logitech G933 som et eksempel, så koster den 600 kroner, eller drøyt 60 prosent mer enn den kablede utgaven, Logitech G633 (omtrent 1500 mot 900 kroner). Er det verdt det? Vi føler at vi oppsummerte det greit da vi testet G933 første gang: 

Kabler er djevelens verk, mener i alle fall undertegnede. De tar plass, lager rot, samler støv, er i veien når du skal koble til og fra nye ting, gjør at du ikke kan bevege musa fritt og dør, lager rot, er ikke lange nok, de er sårbare for brudd, lager rot, floker seg i lomma og låser deg til skrivebordet. Ting som ikke er et problem med trådløst utstyr.

Og det er nok verdt noen hundrelapper ekstra for mange av oss.

2. Virtuell surround VS ekte surround

La oss først presisere klart og tydelig i fete fine fonter at det ikke er ekte surroundlyd det er snakk om, men virtuell surround. Altså en slags digital imitasjon der lyden prosesseres for å gi en surroundeffekt. Hodetelefonene har bare ett høyttalerelement i hver klokke, så all lyd kommer fra samme sted, men programvare kan ved hjelp av posisjonsdata i spillene våre manipulere frekvensen på ulike lyder, slik at lyder som kommer bakfra høres annerledes ut enn lyder som kommer forfra.

Du kjenner kanskje situasjonen: Du er bak fiendens linjer, og ingen vet helt hvor noen er. Men du hører skritt, og den første som blir oppdaget er den første som dør, så hvis du bare kan si med sikkerhet hvor skrittene kommer fra, har du overtaket.
Du kjenner kanskje situasjonen: Du er bak fiendens linjer, og ingen vet helt hvor noen er. Men du hører skritt, og den første som blir oppdaget er den første som dør, så hvis du bare kan si med sikkerhet hvor skrittene kommer fra, har du overtaket. Foto: Skjermbilde, Battlefield 1

Og det fungerer til en viss grad, men vi blir ikke nevneverdig flinkere til å posisjonsbestemme lyder av den grunn. Det har vi testet før. Som er litt synd, for særlig i skytespill kan det å høre hvor skrittene til fienden komme fra gi deg det ekstra halvsekundet du trenger for å komme seirende ut av duellen.

Men det er likevel en fin effekt. Tingen er at lyder som vanligvis kun ville blitt plassert i den ene øreklokken (høyre øreklokke hvis lyden kom rett fra høyre) nå også plasseres litt i den andre, slik som det er med ting i den virkelige verden. Lyden fra en bil som er rett til høyre for deg forsvinner ikke hvis du holder for høyre øre – du vil fortsatt høre den i venstre øre, bare litt svakere og med en litt annen tone. Og slik er det også når du skrur på virtuell surround. Spillverdenen føles et lite hakk mer omsluttende, og lydbildet oppleves på en måte mer behagelig og tredimensjonalt. Det er dog verdt å merke seg at det samtidig gjør lyden litt grøtete – ikke mye, men nok til at det merkes når vi setter oss ned for å virkelig lytte til musikk, så da kan det være greit å slå av effekten der det går.

3. Mikrofonene er bare «gode nok»

Det er nesten ikke vits å spille på nett med eller mot venner uten en mikrofon slik at du kan snakke med dem, og der er det veldig praktisk å ha den på hodetelefonene. En bordmikrofon, som for eksempel Razer Seiren, vil gi langt bedre lydkvalitet enn disse små hodetelefon-mikrofonene, men står også mer i veien og krever at du holder hodet mer eller mindre på samme sted for å gi en noenlunde stabil lyd. Dessuten slipper du å avbryte «lagpraten» når du går til kjøleskapet mellom rundene.

Logitech G933 har gode flerbruksmulihgeter siden den trådløse senderen har inngang for mini-jack.
Logitech G933 har gode flerbruksmulihgeter siden den trådløse senderen har inngang for mini-jack. Foto: Kristoffer Møllevik

4. Vi vil ha flerbruksmuligheter

Disse hodetelefonene koster en del, så vi vil gjerne kunne bruke dem til mer enn bare PC-bruk. Hvor enkelt er det å koble dem til TV-en? Mobilen? Konsollen? Og kan vi da fortsatt bruke dem trådløst? Hvis du ikke skal bruke dem til noe annet enn PC-en har ikke dette mye å si, men behov forandrer seg. Bor du alene nå og kan ha film-lyden på så høyt du vil, er det ikke sikkert at du gjør det om ett år eller to.

5. Komfort og byggekvalitet

Jo mer du planlegger å bruke dem, dess viktigere er komforten. Er det snakk om en time eller to om dagen trenger du kanskje ikke det beste av det beste, men hvis du planlegger å bruke dem gjennom arbeidsdagen i tillegg kan det raskt få mer å si. Og igjen dette med pris; når vi først bruker så mye penger på hodetelefoner, kan vi like greit kjøpe noen som er gode å ha på hodet. Merk deg da at komforten er bedømt ut fra undertegnedes normalstore herrehode, og ting kan føles annerledes for deg, så et godt tips er å finne en butikk der du kan prøve dem før du bestemmer deg.

Gamle Logitech G930 hadde noen svake punkter, som etter et par møter med gulvet trengte førstehjelp fra Dr. Dremel og sykesøster Strips. Men dette vil vi helst slippe med de nye vi tester.
Gamle Logitech G930 hadde noen svake punkter, som etter et par møter med gulvet trengte førstehjelp fra Dr. Dremel og sykesøster Strips. Men dette vil vi helst slippe med de nye vi tester. Foto: Kristoffer Møllevik

Byggekvaliteten har selvsagt også en del å si, for jo lengre de varer, jo mer bruk får vi for pengene.

6. Lydkvalitet

Det er ikke himmel og hav mellom lydkvaliteten på disse enhetene, og vi kan jo si med en gang at dette er ikke hifi-monstre på linje med de råe greiene som mine kolleger Ole Henrik og Finn Jarle får lov å balsamere ørene med. Men det betyr ikke at det ikke er forskjell i det hele tatt, og selv om vi ikke forventer at de skal konkurrere med Bose og de andre toppmodellene fra vår samletest, vil jo selvsagt ha så god lyd som mulig for pengene.

Vi har testet hodetelefonene til både spill og musikk, og har til en viss grad forsøkt å få mest mulig ut av dem med EQ-innstillingene som er tilgjengelig. Når det er sagt så har vi ikke brukt mange timer med justering på hver hodetelefon, og hvis du er lydingeniør kan det være du kan få mer ut av de enkelte enn undertegnede har, hvis utdannelse innen lyd har mer fokus på film og TV, enn musikk. Men på en annen side bør ingen av delene være nødvendig heller, ideelt sett skal de jo fungere så godt som mulig rett ut av boksen.

Konklusjon

Vi har testet 7 modeller til nå, og kan anbefale 4 av dem: Astro A50, Logitech G933, SteelSeries Arctis 7 (med forbehold, les videre) og Corsair VOID Wireless. Hvilket som er best for deg komme litt an på hva du ser etter av funksjoner satt opp mot budsjettet, så vi anbefaler at du leser på flere enn bare testvinneren.

Best i test

Astro A50 3rd Generation Wireless Headset

martin-svitsjer.
9.5/10
Imponerende

Best i test-hederen går til de definitivt mest kostbare hodetelefonene, som med en prislapp på rundt 3200 kroner er godt over dobbelt så dyre som alle de andre hodetelefonene i testen. Til gjengjeld har de også det lille ekstra på nesten alle punktene.

Komforten er for eksempel overlegen, og hodetelefonenes svært myke plysj-puter klemmer akkurat passe godt inn mot siden av hodet, uten å hvile for tungt midt oppå. Byggekvaliteten fremstår som svært god, uten slark og knirking.

Hodetelefonene gir oss ikke knapper for å sette opp til for eksempel musikkstyring, som Logitech G933, men med volumjustering, knapp for surround av-på og en bryter for å bla mellom 3 ulike EQ-oppsett, er det eneste vi virkelig savner en egen knapp for å dempe mikrofonen. Esset i ermet som gjør opp for det, er den smarte funksjonen som lar oss justere volumet fra spill-lyden og kommunikasjonslyden (altså Skype, Discord, Ventrilo etc.) uavhengig av hverandre. Utrolig fint når vi spiller med venner på nettet og lyden i spillet endrer seg mye, fra når vi sitter i et bråkete kjøretøy og knapt hører noen ting, til når vi sniker oss rundt og trenger å høre så mye som mulig.

Senderen er en stor dockingstasjon som fungerer som både stativ og ladebase, med en egen AUX-inngang som lar oss koble til eksterne lydkilder, som for eksempel mobilen eller TV-en. Størrelsen gjør den litt upraktisk å ta med rundt i huset, men å bytte mellom PC-en og TV-en en gang i blant bør være overkommelig for de fleste.

Lydkvaliteten er også et lite hakk bedre enn de øvrige hodetelefonene, med dyp, varm bass og klar og tydelig diskant, uten at overtoner blir for skarpe. En litt for lite avansert 5-punkts EQ gjør det vanskelig å få frem det samme tunge slaget den i nedre del av bassen som vi får med Turtle Beach Stealth 450 når noen slår seg løs med en Madsen MG i Battlefield 1. Men de har et godt driv i bunnen likevel, og er de eneste som samtidig ikke blir ubehagelig skarpe når Geralt of Rivia krysser klinger med banditter og vanskapninger i The Witcher. Til musikk gir de oss i tillegg det luftigste stereobildet, og selv om enkelte feinschmeckere der ute sikkert vil savne mer detaljkontroll for å finstille EQ-en, synes vi de klarer seg svært bra også her. Det eneste store vi har å utsette på hodetelefonene er prisen.

Siden fordelene er finesser vi kan klare oss uten på et slikt par hodetelefoner, og de koster over dobbelt så mye som nestemann på lista, ville vi sjekka både to og tre ganger om lommeboka er stor nok. Det er tross alt mye annet gøy man kan legge de sparte 1500 kronene i.

Men hvis det frister kan du kan lese mer om Astro a50 her »

Pluss

  • Svært god lydkvalitet
  • Svært komfortable
  • Dockingstasjon fungerer som stativ og lader
  • Gode flerbruksmuligheter
  • Kan justere lyd fra spill og kommunikasjon uavhengig av hverandre
  • Forholdsvis avanserte innstillinger for streaming

Minus

  • Lite bærbar basestasjon
  • Kun 5-punkts EQ
  • Det trådløse signalet har noe dårlig gjennomtrengingsevne
  • Har ikke egen knapp for å dempe mikrofonen
  • Dobbelt så dyre som konkurrentene

 

Mest for pengene og en delt andreplass

Logitech G933

Vi er ikke i tvil om at det er Logitech G933 som gir oss mest for pengene. Lydkvaliteten ligger ikke langt bak testvinneren, og med en 10-punkts EQ er det gode muligheter for å justere lydbildet etter smak. Her får vi et dugelig med driv og trykk i bassen, enten det er snakk om basstrommer eller digitale eksplosjoner, men vi klarer ikke helt å gjenskape den samme klarheten i høytonene som vi fikk med Astro a50 uten at det oppleves litt for skarpt.

Komforten er god, og hodetelefonene sitter forholdsvis godt på hodet, men klemmer noe mer enn en del andre i testen. Det oppleves ikke ubehagelig for undertegnede, heller ikke når jeg har brillene på, men det kan være greit å være obs på. Designet har tydelig «gaming»-preg som kanskje ikke alle ville sette pris på, men gir til gjengjeld mye god funksjonalitet, som mikrofon som kan skjules og avtakbare deksler med rom for å transportere sendepinnen.

Ekstra funksjonsknapper kan settes opp etter behov i Logitechs svært gode programvare, der vi også kan sette opp ulike lydprofiler for ulike spill. For eksempel FPS-optimalisert EQ for Counter Strike, og mer storslått lyd for cinematiske enspilleropplevelser. Siden senderen har en egen mini-jack inngang er det svært enkelt å bruke hodetelefonene trådløst med andre lydkilder enn PC-en, så lenge du har tilgang til mini-jack-ut og USB-strøm til senderen.

En ulempe som er verdt å merke seg er at vi hører lite av vår egen stemme fra mikrofonen, selv om hodetelefonene har en egen lyttefunksjon for det. Det gjør at vi har lett for å snakke høyere med lagkameratene med disse enn med de andre hodetelefonene i testen, noe som er verdt å være obs på hvis du spiller i nærheten av andre.

Du kan lese enda mer om G933 her »

Pluss

  • God lyd og fin surroundeffekt
  • God programvare med 10-punkts EQ og spillprofiler
  • Svært gode flerbruksmuligheter
  • God batteritid og rekkevidde
  • Grei lydkvalitet på mikrofonen (til sitt bruk)
  • Komfortable

Minus

  • For svak feedback fra mikrofonen
  • G-knappene er uoversiktlig plassert
  • Designet kan bli litt for voldsomt for enkelte; men det er en smakssak

Trekk for lyden, men funksjonaliteten løfter

SteelSeries Arctis 7

Vi har endelig fått tak i Arctis 7, og erstatter derfor den kablede utgaven, Arctis 5, som til nå har stått som en slags stedfortreder her. Du kan lese mer om begge her, men denne oppsummeringen fokuserer på trådløse Arctis 7.

Arctis 7 har flere svært fine funksjoner som løfter hodetelefonene til en delt andreplass med Logitechs G933, men det som først og fremst holder hodetelefonen tilbake fra å hoppe høyere opp på pallen er lydkvaliteten, så vi starter der.

Det største problemet med lydkvaliteten er kanskje den dårlige surroundeffekten, som gir lyden en veldig unaturlig klang, og det høres litt ut som å høre på et opptak av et opptak. Etter vår mening distanserer denne effekten oss fra spillverdenen, som oftest er det motsatte av vi er ute etter når vi spiller dataspill.

Lydkvaliteten i stereo er for så vidt god, men vi savner trykket og fylden i bassen vi får fra hodetelefoner som Astro A50, G933 og Corsair Void Wireless. Dette merkes spesielt i skytespill og basstung musikk, og vil nok ikke oppleves som et problem i alle sjangre, da lyden er fin for mellomtonene og diskanten, men det går jo noe ut over allsidigheten. 

Til tross for dette er det fire ting som likevel løfter Arctis 7 opp på pallen: Design, flerbruksmuligheter, chatmix og dynamisk komprimering.

Designaspektet er en smaksak, men vi gir likevel SteelSeries poeng for å komme med et friskt pust hva spill-hodetelefoner angår, og hvis vi hadde jaktet på hodetelefoner både til spilling hjemme og for å ha på på bussen på vei til jobben/skolen, hadde det nok blitt disse. Når vi i tillegg lett koble til andre lydkilder via mini-jack, gjør dette Arctis 7 godt egnet til bruk også utenfor datarommet.

En annen kjempefin ting, som vi ikke får med G933, er at vi kan justere lyden fra spillet og kommunikasjonen med lagkameratene uavhengig av hverandre. Og den siste detaljen er altså at vi kan legge på dynamisk komprimering, som, gjør lyden (spesielt i skytespill) betydelig mindre slitsom for ørene under lange spilløkter.

Du finner mer info om Arctis 5/7 her »

Pluss

  • Kan justere lyd fra spill og kommunikasjon uavhengig av hverandre
  • Svært gode flerbruksmuligheter
  • Friskt design
  • Lar oss legge til dynamisk komprimering; sparer ørene ved lengre spilløkter

Minus

  • Surroundeffekt gir lyden unaturlig klang
  • Svak bass
  • Kun 6-punkt EQ, vanskelig å finjustere

Kraftig lyd men svak på flerbruk

Corsair Gaming VOID Wireless

Det er først og fremst lydkvaliteten som løfter Corsair VOID opp blant topp fem, da den kraftfulle bassen sammen med den gode surroundeffekten gjør det til et spesielt godt valg for deg som liker litt trykk i lyden og kanskje har en forkjærlighet for skytespill. Bassen har et merkbart bedre slag enn mange av de andre hodetelefonene, ikke helt ulikt Turtle Beach Stealth 450, men lydbildet er bedre balansert og de høyere tonene oppleves ikke like skarpe.

Til mer konsentrert musikklytting synes vi likevel Astro A50 kommer best ifra det, men forskjellene er stort sett så små at det i stor grad bobler ned til en smakssak og hva man kan få til med EQ-en. Det er dog ikke mulighet for å sette de ulike EQ-profilene opp slik at de automatiske aktiveres når vi starter forskjellige spill, men vi kan bla mellom dem med en knapp på hodetelefonene.

Komforten er også veldig god, men det er greit å være obs på at selve øreklokkene ikke er de største, så hvis du har store ører kan det være verdt å prøve dem først.

Det som holder Corsair VOID tilbake er egentlig bare de svake flerbruksmulighetene. Hverken hodetelefonene eller USB-senderen har inngang for minijack, noe som gjør at det vanskelig å være kreativ med det du kobler til. Her er det Windows, Mac og Playstation 4 som gjelder; skal du se Beat for Beat på full guffe uten å forstyrre resten av familien, må du nesten se det på PC-en.

På denne siden kan du lese litt mer om Corsair VOID Wireless »

Pluss

  • Komfortable, men vær obs på litt små klokker
  • God programvare med 10-punkts EQ
  • Svært god lydkvalitet

Minus

  • Lite fleksibel mikrofon
  • Vanskelig å se når mikrofonen er slått av
  • Svake flerbruksmuligheter

For FPS-spilleren som vil ha trykk i bunn eller ekstra hørselshjelp

Turtle Beach Stealth 450

Disse hodetelefonene slår overraskende godt ifra seg i de lavere frekvensene, og har et merkbart hardere trykk i bassen når vi tester det på de mer grovkalibrede våpnene i Battlefield 1. Til gjengjeld får vi ikke den samme tilstedeværelsen i de høyere tonene uten at lyden oppleves veldig skarp.

Vi får ikke tilgang til å justere EQ-en, men en egen knapp på selve klokkene lar oss bla gjennom fire forhåndsinstillinger (nøytral, bass, bass og diskant og kommunikasjon), i tillegg til modus for spill, film og musikk hvis vi går inn i innstillingene til hodetelefonene via «Avspillingsenheter» i Windows.

En litt interessant innstilling av en annen type heter «superhuman hearing». Her kuttes nesten all bass, og en kraftig kompressor klemmer resten av lydbildet kraftig sammen, slik at små lyder, som skritt, høres like godt som store eksplosjoner. Det blir langt fra noe pen lyd, men det kan gjøre det et lite hakk enklere å høre fiendene dine, slik at du kan finne dem før de finner deg.

Hodetelefonene er ellers veldig lette, noe som bidrar til grei bærekomfort til tross for at de klemmer en del inn mot hodet. Den lave vekten kommer mye av bruken av lett plast som materiale, noe som også gjør at de føles litt billige i hånden.

De byr ikke på trådløse flerbruksmuligheter, men en mini-jack-inngang i selve hodetelefonen gjør det om ikke annet mulig å koble dem til mobilen og andre lydkilder med kabel.

Vi går litt mer i dybden på hodetelefonene »

Pluss

  • God lydkvalitet med god bass
  • God mikrofon
  • God batteritid
  • Lette, og sitter godt

Minus

  • Bøylen klemmer ganske hardt, kan oppleves ukomfortabelt
  • Litt «skranglete» konstruksjon
  • Lekker en god del lyd
  • Dyre i forhold til kvalitetsfølelsen de gir
  • Unaturlig klang i surroundeffekten

Store hodetelefoner med god lyd og svake punkter

Razer ManO'war 7.1 Wireless

Razer ManO'War har dugelige hodetelefoner for dataspill, men uten de smarte ekstrafunksjonene på Astro a50, eller de ekstra styringsmulighetene vi fikk med knappene på Logitech G933. Dessverre har hodetelefonene heller ikke inngang for mini-jack, eller muligheten til å koble noen andre lydkilder til den trådløse senderen. Dette, sammen med et svakt punkt i byggekonstruksjonen, som gjorde at hodebåndet delvis knakk uten noen spesiell grunn, gjør at vi egentlig ikke ser noen gode argumenter for å gå for disse foran Logitech G933, som koster omtrent det samme, eller Astro a50 - hvis budsjettet tillater det.

Hvis vi skal trekke frem noen positive trekk må det være god spill-lyd med mulighet for kraftig bass, men vi hadde gjerne sett at EQ-en i programvaren ga oss mer kontroll over de laveste frekvensene, samt litt mer spill-relaterte navn på forhåndsinstillingene, i stedet for «Rock», «Classic» og så videre.

Surroundeffekten fungerer fint til spill, men vi kan ikke skru den av. Det er et minus for mer rendyrket musikk-lytting, siden effekten har lett for å gjøre stereobildet litt mer utydelig, og spesielt de nedre mellomtonene og bassen blir litt grøtete. Det er også verdt å trekke frem at vi liker lyden fra mikrofonen godt, og egenlyttingsfunksjonen («feedback»/«sidetone») er veldig god.

Vil du lese mer om Razer ManO'War? Du finner litt flere detaljer her »

Pluss

  • Komfortable, men store
  • God surroundeffekt
  • God lydkvaltiet og kraftig bass
  • God lydkvaltiet og kraftig bass
  • Behagelig mikrofonlyd

Minus

  • Ingen flerbruksmuligheter
  • Svake punkter i konstruksjonen gjør det utsatt for brudd i hodebåndet
  • Kan ikke skru av surroundeffekten (fint å kunne gjøre for musikk)
  • Savner EQ-kontroll over den dype bassen

Ikke noe vits med mindre du får det skikkelig billig

Logitech G533

Logitech G533 er ment å være en rimeligere variant av «storebror» G933, og er derfor noe mer funksjonsstrippet. Vi får fortsatt virtuell surroundlyd og trådløs tilkobling, men ellers er det tonet ned på nesten alle andre punkter. Det har færre knapper, ingen ekstra tilkoblingsmuligheter, så her er blir du helt låst til PC-en - noe som er litt kjipt når du blar opp godt over tusenlappen for et par hodetelefoner.

Lydkvaliteten er heller ikke på høyde med flere av konkurrentene, og da tenker vi spesielt på surround-effekten som her gir lyden en unaturlig klang, slik som Turtle Beach Stealth 450. I stereo er ikke lyden så helt ulik «storebror» G933, men med lik EQ mangler den litt dybde i bassen og klarhet i høytonene. En 10-punkts EQ vil gjøre det mulig å i stor grad justere det etter smak, men i de ulike forhåndsoppsettene synes vi G933 er klart bedre.

Komforten er dog god, litt knirkete konstruksjon til tross, og hadde det vært betydelig rimeligere i pris (rundt 5-600 kroner kanskje?) hadde vi levd bedre med manglene. Men når prisforskjellen på denne og den mer funksjonsrike storebroren ikke engang er 200 kroner, klarer vi ikke helt å se hvorfor i all verden noen skal gidde å kjøpe dette fremfor G933.

Ikke overbevist? Trykk her for å lese mer om G533 »

Pluss

  • Helt grei lyd med litt EQ-ing
  • God programvare med 10 punkts EQ
  • God rekkevidde og batteritid
  • God rekkevidde og batteritid

Minus

  • Knirker
  • Ingen ekstra tilkoblingsmuligheter
  • Litt unaturlig klang i surround-effekten
  • Dyre mtp. lite ekstra funksjonalitet
  • Veldig tynn mikrofonlyd

Du kan lese mer om de ulike hodetelefonene over de neste sidene, og vi begynner med G933 »

Gå til side

SteelSeries Arctis 7

SteelSeries Arctis 5

Corsair Gaming VOID Wireless

Razer ManO'war 7.1 Wireless

Logitech G533

Astro A50 3rd Generation Wireless Headset

Turtle Beach Stealth 450

Logitech G933

SteelSeries Arctis 7   Les mer »

SteelSeries Arctis 5   Les mer »

Corsair Gaming VOID Wireless   Les mer »

Razer ManO'war 7.1 Wireless   Les mer »

Logitech G533   Les mer »

Astro A50 3rd Generation Wireless Headset   Les mer »

Turtle Beach Stealth 450   Les mer »

Beste priser

Ikke på lager 1 299,- Til butikk
På lager 1 498,- Til butikk
På lager 1 698,- Til butikk
Ikke på lager 1 895,- Til butikk

Logitech G933   Les mer »

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen