Saldokrøll hos Telenor

Mange av dagens mobilbrukerne velger kontantabonnement fremfor den månedlige regningen i posten.

Kontantabonnementer gir mange en ekstra trygghetsfølelse, fordi man unngår uforutsigbare utgifter. I tillegg kan du sjekke saldoen rett på mobiltelefonen til enhver tid.

Hvis du har kontantabonnement fra Telenor, kan det lønne seg å dobbelsjekke saldoen nå. Nettsiden Forbruker melder om at Telenor helt siden torsdag har hatt problemer med sine kontantkunder.

Problemene innebærer at noen av kundene kan ha blitt trukket for mye på saldoen, mens andre har fått mer ringetid enn de har betalt for.

Uten summetone
Problemene oppsto i følge Forbruker torsdag kveld, etter at en teknisk svikt gjorde at kontantkortkundene ble uten summetone. Enkelte kunder klarte likevel å ringe, og det skal være disse som har blitt belastet feil. I følge VG skal antallet feilbelastede kunder være rundt 20 000.

Informasjonssjef i Telenor, Esben Tuman Johnsen, bedyrer til VG at ingen skal bli skadelidende på grunn av feilen:

- Der kunder har fått for mye skal vi ikke være gnien på en femtilapp, og de som har blitt trukket for mye skal i alle fall ikke få for lite tilbake, sier han.

Alle kundene som ble rammet av den tekniske feilen, skulle i følge Tuman Johnsen få 100 kroner ekstra på saldoen innen lørdag morgen.

(Kilde: Forbruker, VG)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen