Saldofeil for kontantkortkunder

Mer enn 20.000 kontantkortkunder fikk i løpet av helgen feil saldo på ringekontoen sin. Nå får de overført 100 kroner i ekstra ringetid som plaster på såret.

 

En teknisk svikt før helgen førte til at over Telenors kontantkortkunder ble stående uten muligheten for å ringe ut. Hos de som allikevel mottok samtaler har det skjedd en feilbelastning.

- Feilen er slik at noen kunder har tjent på den, og andre har blitt trukket for mye på kortet, sier informasjonssjef i Telenor Esben Tuman Johnsen til VG.

FÃ¥r kompensasjon
Særlig for de som ble trukket for mye, og ble sittende med tomme kontantkort var det viktig at Telenor gjorde noe raskt, og innen lørdag morgen skal alle berørte ha fått 100 kroner i ringetid på sin konto.

- Vi satt natt til lørdag inn en symbolsk sum til alle berørte, slik at de skulle kunne bruke mobilen med en gang, sier Tuman Johnsen til Mobilen.no

 

I løpet av helgen har Telenor gått gjennom listen over de som fikk feil saldo, for å sørge for at feilen ble rettet opp.

 

- Vi er fortsatt usikre på noen få kunder, derfor holder vi fremdeles på med oppryddingsarbeidet, sier han.

- I løpet av dagen regner vi med å være ferdige med alt etterarbeidet, sier Tuman Johnsen til Mobilen.no

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen